Kiemelkedő negyedévet tudhat maga mögött a General Motors (GM): az amerikai járműgyártó bevétele éves szinten 25 százalékkal, 44,7 milliárd dollárra ugrott, közel kétmilliárd dollárral múlva felül a 42,82 milliárdról szóló elemzői várakozásokat. A járműgyártó negyedéves nyeresége 52 százalékkal haladta meg a tavalyi év azonos időszakában elkönyvelt adatot, és 2,6 milliárd dollárra növekedett.
A General Motors emellett 1,91 dolláros igazított, negyedéves egy részvényre jutó eredményről számolt be, 16 százalékkal múlva felül az elemzői várakozásokat. A vállalat az eredmények láttán idén másodszor is módosította teljes éves előrejelzését: az eddigi 8,4–9,9 milliárd dolláros nyereség helyett immár 9,3–10,7 milliárd dollár közötti éves profitra számítanak, ami egy részvényre vetítve 7,15–8,15 dolláros eredményt jelent.
A Chevrolet, a Buick, a GMC és a Cadillac márkaneveket is birtokló GM vezérigazgatója, Mary Barra kiemelte:
A pénzügyi eredményünk mögötti legnagyobb hajtóerő a rendületlen kereslet, amely immár egymást követő második évben az iparági rangsor élére helyezi a GM-et.
A vállalat az idei második negyedévben 691 978 autót szállított le amerikai vevői számára, ami éves szinten 18,8 százalékos növekedés és egyben a legjobb adat 2020 negyedik negyedéve óta.
A GM közleménye kiemelte: a vállalat továbbra is tartja magát korábban kitűzött elektromosautó-gyártási céljaihoz, amely 2024 első fél évének végéig 400 ezer, míg 2025 végéig már egymillió darab elektromos jármű (EV) legyártásáról szól. A General Motors az idei első fél évben mindösszesen 50 ezer elektromos autót szerelt össze Észak-Amerikában, az év második felére ugyanakkor ennek már kétszeresét tűzték ki célul.
A vállalat hozzátette: a Tesla által diktált EV-árversenyben saját áraik csökkentésével nem kívánnak részt venni, mivel árazási stratégiájukat teljességgel megfelelőnek tartják, s azt a piac és a kereslet is visszaigazolja.
A GM első féléves üzemi marzsa az egy évvel korábbi 8,9 százalékról 8,3-re szűkült, ezért a vállalat elhatározta, hogy további egymilliárd dollárral csökkenti kiadásait az év végéig, elsősorban kutatás-fejlesztési célokra költve kevesebbet, hogy a profitráta ne sérüljön tovább.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.