Nyolc százalékot zuhant a New York-i tőzsdenyitás előtti elektronikus kereskedésben a Spotify részvényárfolyama, miután a zenestreaming-szolgáltató csalódást keltő eredményről és a vártnál harmatosabb üzleti tervekről számolt be kedden.
A stockholmi székhelyű szórakoztatóipari vállalat a tavalyi 125 milliónál több mint kétszer nagyobb, 302 millió eurós veszteséggel zárta a második negyedévet, míg az egy részvényre jutó veszteség 85 centről 1,55 euróra hízott. A mínusz azzal együtt lett jelentősen nagyobb, hogy közben a bevétele 11 százalékkal, 3,18 milliárd euróra nőtt. Az elvárásokat ezen a soron sem sikerült hozni, az elemzők ugyanis 3,21 milliárdos forgalomra számítottak.
Csalódást keltett a vezetőség harmadik negyedévre vonatkozó iránymutatása is, az elemzők által várt 3,4 milliárdos bevétel helyett a menedzsment csupán 3,3 milliárdos forgalomra számít szeptember végéig.
A társaság a hét elején jelentette be, hogy több mint tíz év után először megemeli az előfizetési díjakat több mint félszáz országban, ennek azonban várakozásaik szerint csak minimális hatása lesz a futó negyedév teljesítményére.
A gyenge eredményszámok dacára a zenehallgató közönsége továbbra is dinamikusan bővül, június végén már 551 millió havi aktív felhasználót regisztrált a Spotify, ami 27 százalékos növekedés egy év alatt. Negyedéves alapon 36 millió felhasználót nyert a vállalat. A szolgáltatásra előfizetők száma az előbbieknél lassabban, 17 százalékkal emelkedett tavalyhoz képest, de mostanra így is elérte a 200 millió főt.
A podcastüzletág gyengélkedése miatt a vállalat a nyár elején mintegy 200 fős leépítést jelentett be. A Spotify tőzsdei kapitalizációja idén már több mint kétszeresére nőtt, s mára közelíti a 32 milliárd dollárt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.