A szebb napokat látott, történetét az internet hőskoráig visszavezető Yahoo! ismét megpróbálkozna a tőzsdei jelenléttel – közölte Jim Lanzone, a cég vezérigazgatója egy interjúban. A cégvezető szerint minden készen áll az IPO-hoz, a vállalat mérlege is érdemi nyereséget mutat. Ugyanakkor azt is elmondta, hogy a tőzsdén kívüli lét is járt előnyökkel, ugyanis az tette lehetővé a szükséges strukturális változásokat. Ennek keretében Lanzone ahhoz hasonló üzleti egységeket alakított ki, mint amilyeneket korábban a CBS Interactive vezetőjeként hozott létre.
Lanzone a Tinder éléről érkezett a Yahoo!-hoz, miután azt 2021 szeptemberében megvette az Apollo magántőkealap a Verizontól, hogy újra önálló cégként működtesse. A Verizon a Yahoo!-t és az AOL-t 2015-ben és 2017-ben vásárolta meg, hogy aztán 2021 szeptemberében jelentős veszteséggel, 5 milliárd dollárért adja el az Apollónak.
Mindez jelezte a Yahoo! jelentőségének csökkenését is az online térben, noha a Financial Timesnak nyilatkozó cégvezető szerint az oldal még mindig az öt legforgalmasabb weboldal egyike globálisan. A cég 1996-ban már belépett a tőzsdére, és
2008-ban még visszautasította a Microsoft 47 milliárd dolláros ajánlatát.
Az oldalnak több mint 30 aloldala van a pénzügyektől a sporton át a hírekig, de továbbra is kínál e-mail-szolgáltatást, és a Yahoo!-é a startupok világának híreit bemutató Techcrunch is.
Lanzone szerint a cég mellett szól a hosszú távú márkaérték, hiszen számos területen, legyen szó sportról vagy épp pénzügyről, az első vagy második helyen a Yahoo!-t találjuk. A cégvezető szerint ezért akár ötven-száz évig is életképes a jelenlegi üzleti modell. Ennek ellenére azonban a felvásárlási lehetőségektől sem zárkózna el a vállalkozás, noha több híresen rosszul sikerült ügyletet találni a cég történetében.
A cégvezető elmondta azt is, hogy már bele is kezdtek a felvásárlásokba, például az online fogadásokra fejlesztett Wagr megvételével. Hozzátette, hogy a Yahoo! a keresések terén még mindig a harmadik helyen van, még ha ez nem is jelent túl nagy piaci részesedést a Google és a Microsoft mellett. Végezetül a mesterséges intelligenciával kapcsolatos optimizmusát is kifejtette.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.