BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hongkongban szárnyal a londoni bankóriás

Nagyot lendítettek az HSBC második negyedéves profitján a megugró kamatbevételek.

A londoni székhelyű bankóriás második negyedéves nettó profitja – éves alapon – 27 százalékkal, 6,6 milliárd dollárra nőtt az idei év második három hónapjában, míg az elemzői konszenzus 5,93 milliárd dollár volt. Az HSBC piaci érték alapján Európa legnagyobb bankja, de bevételeinek tetemes részét Ázsiában termeli, különösen kiemelt a hongkongi telephely, ahol lakossági és kereskedelmi hitelezési üzletágat is működtet. A bank elsősorban kereskedelemfinanszírozásra fókuszál. 

:,Logo,Of,"hsbc",On,Top,Of
Fotó: Shutterstock

Az HSBC 

35 milliárd dollár fölé emelte az idei egész éves nettó kamatbevételre vonatkozó becslését. 

A bankház adózás előtti eredménye a második negyedévben 8,8 milliárd dollár volt, ami több mint kétszerese a tavalyi azonos időszak eredményének. A bank továbbra is részvényenként 0,10 dolláros osztalékot fizet. A régi osztalékpolitikát a világjárvány után állították vissza. 

A második negyedéves jó teljesítmény azt jelentette, hogy az HSBC közel 17 milliárd dollár nyereséget termelt az idei első fél évben, ami 

113 százalékos növekedés

az előző év azonos időszakához képest.

 

A londoni székhelyű bankház részvényei szárnyalnak Hongkongban, ahol

idén 35 százalékot emelkedtek, és négyéves csúcsra futottak. 

Az HSBC korábban bejelentette, hogy első félévi nyereségét másfél milliárd dollárral növelte a márciusban összeomlott amerikai Silicon Valley Bank egyesült királyságbeli egységeinek felvásárlása. 

A bank júliusban akkor került a címlapokra, amikor közölte, kiköltözik a londoni belváros egyik leglátványosabb negyedéből. A Canary Wharfban lévő, 45 emeletes, HSBC nevet viselő toronyépületből 8 ezer dolgozót telepít át a Szent Pál-székesegyház mellé, egy felújított irodakomplexumba, a londoni Cityben. 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.