A szerdai zárás után jelentő Walt Disney előbb közel 2 százalékot esett a zárás utáni kereskedésben, aztán kisvártatva majdnem 3 százalékot emelkedett. A csapkodó iránykeresés azzal magyarázható, hogy a piac emészti az ellentmondásos számokat és a gyorsjelentést követő üzeneteket. A szórakoztatóipari óriás a vártnál gyengébb bevételről és a vártnál jobb működési eredményről számolt be. Ami egyszerre tükrözi a turizmus visszaesését Floridában és a hollywoodi sztrájkok miatt apadó gyártási költségeket.
A vállalat a vártnál gyengébb bevételről számolt be. Bár a korrigált eredmény részvényenként 1,03 dollár lett, szemben az elemzők által várt 96 centtel. De
a 22,33 milliárd dolláros bevétel elmaradt a 22,497 milliárdos konszenzustól.
Igaz, a streamingszegmens működési vesztesége 512 millió dollár volt a várt 758 millió dollárral szemben. De a Disney+-nak világszerte csak 146,1 millió előfizetője volt az elmúlt negyedévben, 7,4 százalékkal kevesebb, mint az előző negyedévben mért 157,8 millió. Az előfizetők számának csökkenése főként Indiát érintette, ahol a
Disney tavaly elvesztette a népszerű krikettbajnokság közvetítésének jogát,
amely az új regisztrációk egyik fő mozgatórugója volt.
Továbbá
hanyatlott a hagyományos televíziós üzletág.
Az úgynevezett lineáris televíziós szegmenshez tartoznak az ESPN, az ABC sporthálózat és az olyan kábelcsatornák, mint az FX, a Freeform és a Disney Channel. Az üzletág működési bevétele 23 százalékkal, 1,89 milliárd dollárra zsugorodott, ami
100 millió dollárral elmarad az elemzői konszenzustól.
Korábban a lineáris tévé volt a Disney profittermelésének megbízható motorja.
Látszólag
üdítő színfolt lehetne a vidámparki üzletág,
ahol a 8,33 milliárd dolláros bevétel 13 százalékos növekedésnek felel meg. Ezt a szegmenst az idei nagy leépítések sem érintették, ám növekedés csak a külföldi parkok esetében tapasztalható, az Egyesült Államokban visszaesett a Disney-turizmus.
A Disney egy éven belül másodszor jelentett be jelentős áremelést a streamingtermékeire, több mint 20 százalékkal növelve a Disney+ és a Hulu reklámmentes verzióinak költségeit.
A vállalat megerősítette, hogy lecsap a jelszómegosztásra,
amelyet a streaming rivális Netflix megkezdett az év elején.
A szerdai áremelések, amelyek októberben lépnek hatályba, azt jelentik, hogy a Disney+ reklámmentes önálló verziójának havi költsége megduplázódott, 13,99 dollárra nőtt a 2019-es 6,99 dolláros bevezető árról. Míg a reklámmentes Hulu szolgáltatás ára 17,99 dollárra emelkedett 14,99 dollárról, s így
drágább lesz, mint a Netflix legnépszerűbb reklámmentes verziója
vagy a Warner Bros. Discovery Max streaming platformja.
Érdekes, hogy a Disney piaci fordulatai szinte másolják a Netflix lépéseit. A rivális volt az úttörője a reklámmentes mértéktelen tévézésnek, most pedig sorra vezeti be a fizetős szolgáltatásokat.
De a piac nem egyformán ítél.
Egyéves visszatekintésben a Netflix 87 százalékot emelkedett, míg a Disney 22 százalékot zuhant.
Egyelőre Bob Iger tavalyi visszatérése sem fordított a cég piaci megítélésén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.