A kínai eladások meredek megugrása ellenére sem felelt meg a felfokozott várakozásoknak a Starbucks negyedéves teljesítménye, a kávézóláncnak láthatóan egyre nagyobb fejtörést okoz, hogy az amerikai piacon egyre lassul a kávé és a hideg italok iránti kereslet bővülése.
A világ legnagyobb kávézólánc-üzemeltetőjének adózott nyeresége negyedével lett több, 1,14 milliárd dollárra ugrott, a tisztított egy részvényre jutó eredmény pedig kereken egy dollárra nőtt, öt centtel megfejelve az elemzői várakozásokat.
A bevétel soron 12,5 százalékos bővülésről és 9,17 milliárd dolláros tételről számolt be a vállalat a július 2-án lezárt harmadik üzleti negyedévben. A legalább egy éve nyitva tartó, így összehasonlítható üzletekben ugyanakkor már csupán 10 százalékkal nőtt a forgalom, ami alatta maradt a 11,8 százalékos elemzői konszenzusnak.
A kévézólánc új italok bevezetésével és az ételválasztékának népszerűsítésével a fiatalabb és tehetősebb amerikai fogyasztókat célozta meg, ami segített az eladások növelésében. A negyedéves tranzakciók azonban mindössze 1 százalékkal nőttek Észak-Amerikában, ami jelentősebb lassulás az előző negyedévi 6 százalékos növekedéshez képest.
A nemzetközi piacokon 24 százalékkal pörgött fel az értékesítés, a piac azonban még ennél is erősebb, 25,7 százalékos növekedésre számított.
Kínában különösen szembetűnő volt a fellendülés, ahol az időszak folyamán 46 százalékkal ugrottak meg az összehasonlítható eladások. Ez a pandémiás lezárások feloldásával is magyarázható fellendülés egyébként megfelelt a piaci várakozásoknak, és a vállalat vezetői szerint várhatóan tartós lesz.
A bevételi oldalon ezzel együtt is további nehézségekkel kalkulál a menedzsment a jelenleg zajló negyedik negyedévben, főként az amerikai piacon tapasztalt lassulás, valamint a korábban végrehajtott áremelések után mostanra mérséklődő árképzési trendek következtében.
Az alapanyagárak mérséklődése segített ellensúlyozni a bérköltségek és az egyéb munkavállalói juttatások emelését, így a tisztított üzemi haszonkulcs 0,3 százalékponttal 17,2 százalékra javult a negyedév végére.
A fenti trendeket mérlegelve, az október elején záruló üzleti év egészére a korábban jelzett 15–20 százalékos profitbővülés helyett szerényebb, 16–17 százalék közötti növekedést vár a vezetőség, a bevételek tekintetében azonban megerősítette, hogy az éves alapú javulás a 7–9 százalékos célsáv felső részéhez lehet majd közelebb.
A Starbucks-részvények 2 százalékot estek a szerdai tőzsdenyitás előtti tengerentúli elektronikus kereskedésben, idén pedig szerény, 2 százalékos emelkedést tud maga mögött a kurzus.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.