Nagyon leült a globális IPO-piac a tavaszi amerikai bankcsődök után. A vállalatok alternatív finanszírozást kerestek a kockázatossá vált elsődleges tőzsdei kibocsátások helyett. Még nyáron is azt láthattuk, hogy a Wall Street-i bankházak kihátráltak a hongkongi IPO-ügyletek mögül. Most mégis óvatos mozgolódás tapasztalható a tengerentúli parkettek szélén. Az őszi kibocsátási tervek akár finanszírozási fordulatot is hozhatnak.
Szeptemberben
több milliárd dolláros részvénykibocsátást tervez
a brit csiptervező Arm, az amerikai élelmiszer-kiszállító Instacart és a bostoni székhelyű intelligens marketing-automatizálási platform, a Klaviyo.
A tét nagy.
Ha ez a három tőzsdei bevezetés sikeres lesz, nyereséggel jutalmazva a vállalatokat és a részvényeseket, akkor ez más cégeket is a tőzsdeparkettre csalogat. Ám ha kudarcot vallanak, akkor a komolyabb tőzsdei kibocsátások tovább szünetelhetnek.
A hangulat még mindig nagyon törékeny, a vállalatok a lábujjukat sem szívesen dugják a piaci hullámokba
– mondta Marc Jaffe, a Latham & Watkins New York-i irodájának ügyvezető partnere.
Mindenestre biztató, hogy az Instacart nagy befektetői, köztük a Norges Bank, a Sequoia Capital és a Valiant Capital Management 400 millió dollárnyi részvény vásárlását vállalták. Míg a PepsiCo az IPO-val egyidejű zárt körű részvénykibocsátás keretében 175 millió dollárért vásárol átváltható elsőbbségi részvényeket. A Pepsi az Instacart üzleti partnere, vagyis ez stratégiai befektetésként értékelhető.
A The Wall Street Journal értesülései szerint
a Klaviyo is tárgyal pénzügyi horgonybefektetőkkel, miként az Arm is,
de a brit cég esetében a stratégiai beruházók csak 50-100 millió dolláros téteket tesznek.
Mind a Klaviyo, mind az Instacart, mind az Arm a részvényei 10 százalékát viszi piacra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.