Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben nőtt a Danone bevétele a harmadik negyedévben, részben magasabb árainak köszönhetően – derült ki a francia élelmiszeripari konszern csütörtökön közzétett pénzügyi jelentéséből.
A társaság harmadik negyedéves bevétele éves összevetésben 6,2 százalékkal, 6,9 milliárd euróra emelkedett, míg az elemzők várakozásaiban csak szerényebb, 4,7 százalékos növekedés szerepelt.
A júliustól szeptemberig tartó időszakban a bevétel éves növekedése a vállalat 6,6 százalékos áremelésének köszönhető, melyet még az értékesítési volumen 0,3 százalékos csökkenése sem tudott ellensúlyozni.
A Danone valamennyi termékkategóriája hozzájárult a növekedéshez: Európában a vállalat harmadik negyedéves bevétele összehasonlítható alapon 5,1 százalékkal bővült éves összevetésben, az értékesítési volumen 4,1 százalékos csökkenése és 9,2 százalékos áremelés mellett.
Európában különösen az Actimel, a Danone, a YoPro és az Alpro márka teljesített jól a harmadik negyedévben.
A vártnál kedvezőbb eredményeknek köszönhetően a Danone javított 2023-as növekedési prognózisán: idén a korábban jelzett 4-6 százalékos helyett immár 6-7 százalékos bevételnövekedést vár.
A negyedéves jelentésben közöltekre pozitívan reagáltak a befektetők, csütörtökön délután 17.15 óra körül több mint 2,5 százalék pluszban állt a Danone részvénye, árfolyama az utóbbi 12 hónapban több mint 16,5 százalékkal emelkedett.
A Danone a világ legnagyobb joghurtgyártója. A cég portfóliójában található egyebek mellett az Evian, az Activia, az Actimel, az Oikos és a Danonino joghurt, az Alpro növényi alapú termékek, valamint a csecsemő- és kisdedtáplálás területén a Milupa és a Milumil.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.