A pénzügyi tanácsadás hivatalosan végezve kifejezetten szigorúan szabályozott tevékenység, ám ez nem terjed ki a különböző közösségi oldalakra, ahol számos influenszer oszt meg pénzügyi tanácsokat. Ők már olyan sokan vannak, hogy a finance (magyarul pénzügy) és az influenszer szavak összeházasításából a finfluenszer kifejezés is megszületett.
A témát a Life vette górcső alá, megvizsgálva a jelenség különböző típusait, ahogy azt is, hogy az online térben számos követőt összegyűjtő pénzügyi megmondóemberek tanácsait hallgatva mire érdemes odafigyelni.
A finfluenszereket az írás három csoportba osztja, ami persze némiképp önkényes, de használható kategorizálás. Ezek az akár kockázatosság szempontjából is fokozódó típusok a következők: a főként a megtakarítások fokozását és a spórolást tanító megtakarítási guruk, a tőzsde és más befektetések világában tanácsokat osztó befektetési szakértők és végül a pénzügyet mint életstílust bemutató, luxuséletükkel kérkedő szereplők.
A finfluenszerek megbízhatósága azonban sokszor kérdéses, és tegyük hozzá azt is, hogy a múltbeli teljesítmény nem jelent garanciát a jövőbeli hozamokra sem, ahogy azt a hivatalos befektetői prospektusokon is olvashatjuk. Pár dolgot azonban érdemes megvizsgálni, mielőtt egy közösségi médiában feltűnt guru tanácsaira hagyatkoznánk.
Ilyen szempontok például a tapasztalatok és a végzettség, a referenciák, visszajelzések, az átláthatóság és a hitelesség vagy épp az, hogy az adott influenszer képes-e személyre szabott tanácsot adni. Arra sem árt figyelni, hogy melyek a hosszú távú eredményei, mennyire független az adott szereplő, mennyire érdekmentesen ad tanácsot, és mennyire hajlandó magát fejleszteni és képezni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.