BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Európán kívül terjeszkedne a Renault

Az autógyártó szeretné függőséget csökkenteni az európai piactól, ezért a cég célja, hogy 2027-re az elektromos járműveknek és hibrideknek az Európán kívüli eladások egyharmadát kell kitenniük.

A Renault 2027-ig 3 milliárd eurót, vagyis több mint 1150 milliárd forintot fektet be nyolc új jármű bevezetésébe és az elektromos járművek Európán kívüli értékesítésének fellendítésébe. A francia autógyártó globális piacokra szánt új autói közül elsőként a Renault Kardian nevű utcai terepjárót (SUV) mutatták be a héten a Brazíliában – írja a Reuters.

Automobile Fair IAA - Press Day
04 September 2023, Bavaria, Munich: Visitors inspect the new electric Scenic at Renault's stand on press day at the IAA motor show at Messe München. The International Motor Show IAA MOBILITY 2023 will take place in Munich from September 05-10. Photo: Uwe Lein/dpa (Photo by UWE LEIN / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP)
A cég az elektromos, illetve a hibrid autókra koncentrál.
Fotó: Uwe Lein / AFP

Az orosz–ukrán háborút követően a cég kivonult második legnagyobb piacának számító Oroszországból, és egy rubelért eladta többségi részesedését az orosz Avtovazban, de hatéves visszavásárlási opcióval élt. A vállalat így még inkább függővé vált az európai piactól: idén az első kilenc hónapban a Renault eladásainak közel 69 százaléka az öreg kontinensen történt, szemben az egy évvel korábbi 63 százalékkal.

Az autógyártó azonban szeretné ezt a függőséget csökkenteni, ezért a cég célja, hogy 2027-re az elektromos járműveknek és hibrideknek az Európán kívüli eladások egyharmadát kell kitenniük. A Kardiant például jövőre dobják piacra Latin-Amerikában és Marokkóban. A vállalat 2021-ben módosított stratégiáján és egyre inkább az elektromos, illetve a hibrid autókra koncentrál, miközben a Nissannal meglévő partnersége is átalakuláson megy keresztül.

Csinálhat Brüsszel bármit, az európaiak imádják a kínai elektromos autókat

A kínai gyártókat egyelőre az vonzza az Európai Unióba, hogy ott mindössze tízszázalékos az autóimportra kivetett vám – míg az Egyesült Államokban 27,5 százalék. Ráadásul Kína után az európai a világ második legnagyobb akkumulátorpiaca. A klímatudatos európai fogyasztókat pedig a magas infláció, kamatok és energiaárak mellett egyelőre nem izgatja a saját autóiparuk jövője és az esetleg elvesző munkahelyek. Nekik az a fontos, hogy a kínai e-autók megfizethetők, jól felszereltek és még a kinézetük is vonzó.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.