A Renault 2027-ig 3 milliárd eurót, vagyis több mint 1150 milliárd forintot fektet be nyolc új jármű bevezetésébe és az elektromos járművek Európán kívüli értékesítésének fellendítésébe. A francia autógyártó globális piacokra szánt új autói közül elsőként a Renault Kardian nevű utcai terepjárót (SUV) mutatták be a héten a Brazíliában – írja a Reuters.
Az orosz–ukrán háborút követően a cég kivonult második legnagyobb piacának számító Oroszországból, és egy rubelért eladta többségi részesedését az orosz Avtovazban, de hatéves visszavásárlási opcióval élt. A vállalat így még inkább függővé vált az európai piactól: idén az első kilenc hónapban a Renault eladásainak közel 69 százaléka az öreg kontinensen történt, szemben az egy évvel korábbi 63 százalékkal.
Az autógyártó azonban szeretné ezt a függőséget csökkenteni, ezért a cég célja, hogy 2027-re az elektromos járműveknek és hibrideknek az Európán kívüli eladások egyharmadát kell kitenniük. A Kardiant például jövőre dobják piacra Latin-Amerikában és Marokkóban. A vállalat 2021-ben módosított stratégiáján és egyre inkább az elektromos, illetve a hibrid autókra koncentrál, miközben a Nissannal meglévő partnersége is átalakuláson megy keresztül.
Csinálhat Brüsszel bármit, az európaiak imádják a kínai elektromos autókatA kínai gyártókat egyelőre az vonzza az Európai Unióba, hogy ott mindössze tízszázalékos az autóimportra kivetett vám – míg az Egyesült Államokban 27,5 százalék. Ráadásul Kína után az európai a világ második legnagyobb akkumulátorpiaca. A klímatudatos európai fogyasztókat pedig a magas infláció, kamatok és energiaárak mellett egyelőre nem izgatja a saját autóiparuk jövője és az esetleg elvesző munkahelyek. Nekik az a fontos, hogy a kínai e-autók megfizethetők, jól felszereltek és még a kinézetük is vonzó. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.