Feleződött a Boeing vesztesége, ám a vártnál így is gyengébb negyedéves eredményről számolt be az amerikai légiipari óriás, amely a 737-es típusú utasszállító gépeire vonatkozó idei gyártási előrejelzését is lejjebb vette a beszállítói problémák miatt.
Az arlingtoni székhelyű társaság 1,64 milliárd dollár – részvényenként 2,7 dolláros – veszteséggel zárta a harmadik negyedévet. A tisztított részvényenkénti veszteség 3,26 dollár volt, ami alig több mint fele a tavaly ilyenkor elkönyvelt 6,18 dolláros mínusznál. Az elemzők azonban ennél valamivel szűkebb, 2,96 dolláros veszteségre számítottak.
A bevételek ennél sokkal kedvezőbben alakultak, ezen a soron 13 százalékos növekedésről és 18,1 milliárdos tételről jelentett a társaság, ezzel pedig némileg sikerült felülmúlni a piaci várakozást is.
Kedvezőtlen fordulatot jelent, hogy az időszak során a társaság készpénztermelése is mínuszba fordult, az egy éve megtermelt 2,91 milliárd dollár helyett 310 millió dollárt égetett el a vállalat röpke három hónap alatt. A szakértők 272 milliós pénzkiáramlással számoltak előzetesen.
A társaság azt is bejelentette, hogy idén a tervezettnél kevesebb 737 Max típusú gépet tud leszállítani, a népszerű géptípusnál felfedezett gyártási hibák kijavítása miatt. A korábbi, 400-450 darabos becslés helyett immár csak 375-400 darab 737-es repülőgép átadásával számol 2023-ban a gyártó.
A lassabb szállítások a Boeing mellett az új, üzemanyag-takarékosabb utasszállító repülőgépek iránt érdeklődő légitársaságok számára is csapást jelent. Az ír fapados Ryanair a közelmúltban éppen a Boeing késedelmes szállításaira hivatkozva ritkította meg téli menetrendjét.
A vállalat ötödével kevesebbet, 70 darabot szállított le legkelendőbb a legkelendőbb géptípusából július és szeptember között, holott egy ideje éppen a gyártás felpörgetésén fáradozik annak érdekében, hogy felgyorsítsa az egymást átfedő biztonsági és világjárvány okozta válságból való kilábalást. A gyártó azonban már a második egymást követő évben szembesült fennakadásokkal, noha a repülőgépek iránti kereslet fellendülőben van.
Tavaly az egész iparágra kiterjedő ellátási és problémák és munkaerőhiány miatt kényszerült csökkenteni szállítási céljait, idén pedig a 737-esek típushibája lassítja a folyamatot. A júliusban feltárt probléma a Spirit AeroSystems nevű beszállító által, a repülőgép hátsó nyomáskiegyenlítő válaszfalán végzett szerkezeti összeszerelési munkálatokból ered. A hónap elején a társaság kiterjesztette a 737 MAX 8 típusú, legkelendőbb repülőgépeit érintő, rosszul fúrt lyukakból eredő gyártási hiba ellenőrzésének körét.
A szállítási célszámok visszavágása és a 310 millió dolláros készpénzégetés dacára a vezetőség továbbra is 3-5 milliárd dollár közötti szabad készpénztermeléssel kalkulál az idei évre.
A részvényeseket a feleződő veszteség és a közel ötödével megugró bevételek, valamint a menedzsment jövőterve meggyőzhette, a részvényárfolyam ugyanis bő három százalékkal felpattant az amerikai tőzsdenyitás előtti elektronikus kereskedésben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.