Másfél százalékos eséssel indította a hétfői kereskedést a Tesla részvényárfolyama, miután Elon Musk villanyautós cége csalódást keltő autóértékesítési és gyártási számokat közölt a harmadik negyedévre vonatkozóan.
Az elektromos és önvezető járműveket gyártó amerikai vállalat a tervezett gyárleállások mellett kénytelen volt visszafogni termelését, így az elmúlt három hónapban csupán 430 488 autót gyártott le, 10 százalékkal kevesebbet, mint a második negyedévben, de 18 százalékkal többet, mint tavaly ugyanebben az időszakban.
Az elemzők előzetesen 454 100 járművel kalkuláltak, a tényadat ehhez képest jókora csalódást jelent.
Nem alakult jól az értékesítés sem, a Tesla járműeladásai 7 százalékkal estek vissza az előző három hónaphoz képest, ami világszerte 435 039 darabos értékesítést jelent.
Az eladások annak ellenére csökkentek, hogy a vállalat a kínai riválisokkal folytatott éles árversenyben 14-21 százalékkal csökkentette prémium autóinak, a Model S és Model X árait a fő piacnak számító Egyesült Államokban és Kínában. Az értékesítésben meghatározó Model 3 és Model Y típusok árkedvezményét ezzel párhuzamosan Amerikában ötezer dollár fölé emelte a gyártó, a kínai piacon pedig utóbbi típusra is újabb árcsökkentést jelentett be.
A társaság idén összesen 1,8 millió járművet tervez értékesíteni. Egyes elemzők szerint a gyárfejlesztések a negyedik negyedévben fellendülést hozhatnak a kiszállításokban, ezek ugyanis lehetővé teszik a Tesla számára, hogy olyan modellekkel frissítse kínálatát, amelyek versenyképesebbek a riválisok, például a Ford és a BYD kínálatával.
További optimizmusra adhat okot, hogy a magasabb árfekvésű, korszerűsített Model 3 kínai és európai értékesítése várhatóan a negyedik negyedévben kezdődik meg, és várva-várt pickup, a Cybertruck bemutató eseményére is még az idén sor kerülhet.
A Tesla október 18-án teszi közzé harmadik negyedéves pénzügyi jelentését. A részvény a hét eleji kisebb megtorpanás ellenére idén már több mint kétszeresére drágult.
Morzsákat dob riválisainak a Tesla, de még azt is felcsipegeti előlükA Tesla az amerikai villanyautó-piac 66 százalékát uralja, versenyelőnyére támaszkodva marionettbábként mozgathatja a többi szereplőt. A riválisok életét még a szakszervezetek által tüzelt sztrájkok is nehezítik, de ilyen a Teslánál nem lehetséges. Mert Musk tilt minden szerveződést. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.