A General Motors (GM) önvezető autókat gyártó leányvállalata, a Cruise 1,5 millió dolláros bírsággal és további szankciókkal nézhet szembe, mivel nem hozta nyilvánosságra egy október elején történt baleset részleteit. Az incidensben a vállalat robottaxija egy gyalogost hat méteren keresztül vonszolt, miután egy másik járművel ütközött – írja a Reuters.
Az amerikai hatóságok idén egyre szigorúbban vizsgálják az önvezető technológiához köthető baleseteket. A Cruise tavaly júniusban indította el a kereskedelmi szolgáltatását évekig tartó tesztelés után. A cég a Chevrolet Bolt típust szerelte fel az önvezető funkciókkal, majd később a nagyobb Cruise Origin járművel is kísérletezett, utóbbi már kormányt sem tartalmazott.
Azonban mindössze hetekkel a tavalyi indulás után a vállalat egyre több járműve került bajba, dugókat okozva San Francisco utcáin. Sokszor a cég alkalmazottainak kellett a helyszínre sietniük, hogy kiszabadítsák az autókat a forgalomból. Kalifornia állam végül októberben visszavonta a Cruise önvezető autóinak engedélyét, miközben az amerikai Országos Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) is vizsgálatot indított.
A problémák miatt Cruise-t irányító Kyle Vogt és termékfejlesztést vezető Daniel Kan egyaránt lemondott novemberben. A GM vezérigazgatója, Mary Barra a héten kijelentette, hogy az autógyártó külső felülvizsgálata a Cruise biztonságával kapcsolatban 2024 első negyedévéig fog tartani. A 2016-ban megvásárolt startup eddig több mint nyolcmilliárd dollár veszteséget okozott a GM-nek.
Az év elején a General Motors kétmilliárd dolláros megtakarítási célt tűzött ki az év végére, ezt júliusban további egymilliárd dollárral toldotta meg a vállalat. Ennek részeként kétezer dolgozójukat küldték el a Kansas állambeli Fairfaxben lévő összeszerelő üzemükből és több százmillió dollárral kevesebbet fognak költeni a robottaxikra, valamint leépítéseket hajtanak végre a Cruise-nál is.
General Motors: növekvő bevétel, csökkenő profit, romló kilátásokFelemás negyedévről adott számot a General Motors (GM) gyorsjelentése, a sztrájkok tömkelegével sújtott amerikai autógyártó kilátásai azonban nagyobbat romlottak, mint arra a legtöbben számíthattak volna. Az amerikai autógyártó bevételeit ugyan növelni tudta, nyeresége viszont mélyrepülésbe kezdett. A GM az egész éves eredményvárakozását és az elektromos autók értékesítése terén kitűzött rövid távú céljait is visszavonta, |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.