Kifejezetten fájdalmas évkezdést tudhatnak maguk mögött idén a luxusmárkák részvényei, a nehéz gazdasági helyzetben ugyanis látványosan visszaesett a kereslet mind a gyártók termékei, mind azok részvényei iránt – ez pedig a Burberry lefelé módosított negyedik negyedéves eredményvárakozásában is visszatükröződik, melynek közzétételét követően villámgyorsan 15 százalékot szakadtak a brit márka papírjai, tízéves napon belüli negatív árfolyammozgási rekordot döntve meg ezzel.
A részvények ugyan hamarosan 7,5 százalékponttal korrigálni tudtak, de a negatív hangulat addigra már tovább terjedt a legnagyobb luxusmárkák árfolyamaira is, hétmilliárd dolláros léket vágva ezzel a szektor nagyjainak piaci értékén.
A szakadás a Burberryn túl a Louis Vuitton anyavállalatát, a francia LVMH csoportot, a Gucciról ismert Keringet és a Richemont-t érintette elsősorban, melyek részvényei a mai szakadást megelőzően sem teljesítettek túlzottan jól az idén.
A luxusmárkákkal szemben nemcsak a 2024-es, de már a tavalyi év sem volt túlzottan kegyes: a szektor 2023 áprilisa óta több mint 200 milliárd dollárt vesztett összesített értékéből, jelentős részben amiatt, hogy a kínai újranyitást követően ugyan megugrott a kereslet a termékeik iránt, a lassuló világgazdasági helyzetben azonban ez a lendület el is párolgott, eredményvárakozásaik lefelé módosítására kényszerítve ezzel a gyártókat.
A kínálati túlsúlyt látva a legnagyobb elemzőcégek látványosan megvágták az érintett részvényekre adott előrejelzéseiket, eladói nyomást helyezve ezzel a papírokra.
A Burberry is csatlakozott a luxuspiaci sirámokhozA kínai és az amerikai értékesítés visszaesésével indokolja a Burberry a profitja csökkenését, a luxusdivatcég árfolyama tízszázalékos zuhanással reagált a rossz hírekre. |
Ashley Wallace, a Bank of America elemzője kiemelte: a luxuspiac mélyrepülése még távolról sem érte el a mélypontját, így a kedvező vételi lehetőségekre elképzelhető, hogy még akár fél évet is várni kell.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.