Jó éve volt az Aeroflotnak tavaly, a legnagyobb orosz légitársaság 16,3 százalékkal több utast szállított 2023-ban, mint a megelőző év során.
A társaságot összesen 47,3 millió utazó választotta, a teljes utasforgalom 3,3 százalékkal meghaladta az Ukrajna elleni háború kitörése előtti, 2021. év teljesítményét is.
A járatkihasználtság rekordot döntött, tavaly az ülések 87,5 százalékát sikerült megtöltenie a vállalatnak, ami 3,9 százalékpontos javulás az előző évhez képest. A belföldi járatokon csupán az elérhető helyek 10 százaléka maradt üresen.
A nemzetközi szankciók miatt elsősorban a belföldi utazási kedv élénkülésére támaszkodhatott az Aeroflot, a kontinensnyi méretű országon belül közlekedő járatokra 37,7 millió jegyet váltottak, 6,8 százalékkal többet, mint 2022-ben, ez a szint nagyjából megegyezik a két évvel korábbi belföldi utasforgalommal.
A nemzetközi járatok 9,6 millió utast fogadtak, 4,2 millióval többet, mint egy éve. A szegmens forgalma 2021-hez képest 1,1 millió utassal bővült.
Az iparág egyik kiemelt teljesítménymutatójának számító utaskilométer (RPK), azaz a fizető utazók által megtett távolság negyedével, 123,39 millióra ugrott.
Az Aeroflot moszkvai tőzsdén jegyzett részvényei 0,7 százalékkal drágultak a szerda délelőtti kereskedésben, az év eleje óta pedig már 9 százalékot emelkedett a kurzus.
Oroszország a héten jelentette be, hogy a következő években erősen felpörgetné a repülőgépgyártást a hazai légitársaságok flottájának bővítése érdekében, és hogy kiváltsák a külföldi repülőgépeket az országban. A Nemzeti Jóléti Alapból finanszírozott program keretében hat év alatt több mint 600 új gépet gyártanának le, az orosz légitársaságok flottáit SSJ New, MC-21-310, Il-114-300, Tu-214 és Il-96-300 repülőgépek alkotják majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.