BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Gyenge évet zárt a Gucci, de a cégvezér bírja a befektetők bizalmát

Nehéz idők járnak a luxusmárkákra a pandémiás bosszúvásárlások lecsengésével. A Gucci szekere is döcög, mégis felpattant a márkatulajdonos Kering.

A Gucci bevétele 4 százalékkal esett vissza a tavalyi negyedik negyedévben, miközben az elemzők 3,1 százalékos zsugorodásban reménykedtek.  A Gucci márkát is tulajdonló Kering francia luxuscsoport vezérigazgatója, Francois-Henri Pinault próbaévnek minősítette a tavalyit, amely nem felelt meg a csoport elvárásainak. Egyúttal profitwarningot adott ki az idei évre. 

Daily Life In Cannes, France
Fotó: AFP

A részvény a csütörtöki párizsi kereskedésben mégis közel 5 százalékos pluszba lendült, mert 

a befektetők úgy vélik, Pinault képes lesz feljavítani a Guccit, 

amely a Kering csoport profitjának kétharmadát szállítja. 

A Kering 4,97 milliárd eurós árbevételről számolt be a negyedik negyedévben, szemben a 4,91 milliárd eurós elemzői várakozással. A Gucci eladásai 8 százalékkal, 2,53 milliárd euróra estek vissza az utolsó negyedévben. Az üzemi eredmény tavaly 4,63 milliárd euróra esett vissza a korábbi 5,395 milliárd euróról, s elmaradt az elemzők 4,89 milliárd eurós várakozásától. Míg a tavalyi egész éves nettó profit 2,98 milliárd euróra csökkent a 2022-es 3,61 milliárd euróról. Az elemzők 3,17 milliárd eurós nettó profitot prognosztizáltak. A Kering 14 euró részvényenkénti osztalékot javasolt a tavalyi év után.

Az ágazat eddig vegyes képet mutat. Amíg a Richemont és a Brunello Cucinelli szépen profitált a gazdag ügyfélkörből, addig az Hugo Boss és a Burberry kiábrándító eredményeket tett közzé.

A világ legnagyobb luxustermékeket gyártó cége, az LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton luxusóriás azonban az elemzők előrejelzéseit meghaladó értékesítésről számolt be és optimistán tekint az idei évre.

Míg a francia luxuscsoport Hermes pénteken teszi közzé a tavalyi eredményeket.

Emlékezetes, mennyire felpörögtek az eladások az elmúlt években, a pezsgők, a kézitáskák és a luxusékszerek piacán. 

Ezt a trendet nevezik az iparágban  bosszúvásárlásnak. 

Ám a luxustermékek kevésbé tehetős vásárlói az elmúlt évben már csökkentették vásárlásaikat, mivel a globális gazdaság a feszültség jeleit mutatja, nyomást gyakorolva a részvényárakra az egész iparágban. Feltűnő a visszaesés Kínában, az iparág egyik legnagyobb piacán.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.