BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
(FILES) A Ryanair Boeing 737-8AS aircraft is reflected in a window as it prepares to land at London Gatwick Airport, near Crawley, southern England, on September 26, 2023. Irish low-cost airline Ryanair saw its profit plunge in the third quarter of 2023/2024 due to soaring costs, and has cut its forecast for the year. Group share of net profit fell 93% to €14.8 million, despite a 17% increase in turnover to €2.7 billion. (Photo by Ben Stansall / AFP)

Húsba vágó hírt közölt a Ryanair: nagyot drágulhat nyáron a repülés

A Boeing a vártnál kevesebb megrendelt repülőgépet tud leszállítani a Ryanairnek júniusig. Az ír fapados emiatt szűkös kapacitással repülhet a forgalmas nyári szezonban, a jegyárak pedig 10 százalékkal drágulhatnak.

Magasabb repülőjegyárakkal kell számolniuk idén a nyaralóknak, mivel a Boeing a vártnál kevesebb megrendelt repülőgépet tud leszállítani a Ryanairnek júniusig, emiatt a forgalmas nyári szezonban szűkös kapacitás várható – erről Michael O’Leary vezérigazgató beszélt a BBC tudósítása szerint.

(FILES) A Ryanair Boeing 737-8AS aircraft is reflected in a window as it prepares to land at London Gatwick Airport, near Crawley, southern England, on September 26, 2023. Irish low-cost airline Ryanair saw its profit plunge in the third quarter of 2023/2024 due to soaring costs, and has cut its forecast for the year. Group share of net profit fell 93% to €14.8 million, despite a 17% increase in turnover to €2.7 billion. (Photo by Ben Stansall / AFP)
A vizsgálatok lassítják a Boeing gyártását, a Ryanair így kevesebb új géppel számolhat a nyáron, ami drágulást okoz. Fotó: Ben Stansall/AFP

A Boeingnek márciusig 57 darab 737 Max 8200-as gépet kellett volna leszállítania a vezető európai légitársaságnak, ebből O’Leary szerint azonban csak 40-45 érkezhet meg a nyári szezon kezdetéig.

A tervezettnél kevesebb forgalomba álló új repülő kapacitáshiányt eredményezhet a kiemelt turisztikai szezonban, ami miatt járatcsökkentésre kényszerülhet a fapados. Minderre hivatkozva a Ryanair jegyárai akár 10 százalékkal is emelkedhetnek a nyári időszakban

– vetítette előre a vezérigazgató.

Az amerikai repülőgépgyártó azóta került ismét vizsgálatok kereszttüzébe, miután január elején az Alaska Airlines egy 737 Max 9 típusú repülőgépének kiszakadt az oldala a felszállást követően.

Az incidens komoly minőség-ellenőrzési aggályokat vetett fel a Boeing új repülőgépével kapcsolatban, ami a gyártást is lelassította, eközben O’Leary szavai szerint az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal is „ott liheg a gyártó nyakán”.

Az üzemanyag-fedezeti ügyletek révén elért költségcsökkentések segíthetnek ellensúlyozni az jegyárak emelését, így ezek mértéke várhatóan nem lesz olyan meredek, mint a 2023-ban látott 17 százalékos drágulás. O’Leary hozzátette, hogy a Ryanair kártérítésre számít a csúszás miatt, de ezzel együtt a gépek leszállítására összpontosít.

A gyártói problémák nem csak a Ryanairt sújtják. A Pratt & Whitney által gyártott hajtóművek hibája miatt például számos Airbus repülőgép is földre kényszerült, ami több légitársaság, köztük a rivális Wizz Air kapacitásait is visszafogja idén. A Ryanair-vezér szerint ezért idén nyáron magasabb viteldíjakkal kell számolni Európa-szerte.

 

A Ryanair részvényei félszázalékos emelkedéssel kezdték a hétfői napot, az év elejétől pedig 7,7 százalékkal került feljebb a kurzus.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.