Már áprilisban megszerezheti a világ legnagyobb luxustermékeket gyártó cége, az LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton luxusóriás a patinás Paris Match francia hetilapot. A közelmúltban kezdett exkluzív tárgyalásokról 100 millió eurós üzlet híre szivárgott ki. Bernard Arnault nem a nyereséget hajszolja ebben az ügyletben, hanem a médiabefolyást. Nehezen számszerűsíthető szinergiákat ígér a hírességek életmódmagazinja a luxusipar zászlóshajóján.
Az LVMH szóvivője megerősítette a magazin anyavállalatával folyó tárgyalások tényét, de több részletet nem árult el a The Wall Street Journalnek.
Nem meglepő az akvizíció a világ leggazdagabb embereinek dobogóján. Jeff Bezos a Washington Postot szerezte meg, míg Elon Musk az X-re átkeresztelt Twittert vásárolta fel. És Arnault-nak sem ez az első médiabefektetése, hiszen már van napilapja és rádióállomása is.
A magazinok és újságok olyan trófeák, melyek tulajdonosai érezhetik a társadalom minden rezdülését
– magyarázta Alain Minc, aki Franciaország legbefolyásosabb vezetőinek és politikusainak szokott tanácsokat adni.
Az 1949 márciusában, Arnault születésének hónapjában alapított Paris Match a hírességek mellett a főbb hazai és nemzetközi híreket is tartalmazza. Míg nyomtatott példányszáma az elmúlt néhány évtizedben visszaesett – az előfizetők száma ma már csupán 450 ezer, míg a nyolcvanas években milliós tábora volt –, a heti kiadvány továbbra is a fotóriporterek referencialapja, egyúttal a francia elit fotóalbuma. És nem véletlen, hogy a francia politikai elit verseng, hogy a lapba kerüljön.
A lap jelenlegi tulajdonosa a Bolorré csoport. A Paris Matchnál úgy vélik, Arnault elvileg jobb tulajdonos lenne Vincent Bolorrénál, mert kevesebbet foglalkozik a politikával, és a luxusiparág jobban harmonizál az elitlap olvasóközönségével.
A LVMH számára marginális a nagyjából évi 400 millió euró médiabevétel,
hisz a Louis Vuitton, a Dior és a Hennessy márkák éves bevétele tavaly meghaladta a 86 milliárd eurót, s ennek több mint 90 százaléka Franciaországon kívül keletkezett.
Elemzők szerint az LVMH márkái és médiaeszközei közötti marketingelőnyök korlátozottak. Bár a csoport arra törekszik, hogy a márkái többet hirdessenek a saját lapjaikban.
Bár a LVMH tavaly 13 százalékkal növelte árbevételét és 8 százalékkal a profitját, már lassul az a pandémiás pörgés a pezsgők, a kézitáskák és a luxusékszerek piacán, amelyet az ágazatban találóan bosszúvásárlásnak neveznek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.