Idén és jövőre is 500-500 benzinkúton cseréli le s töltőpisztolyokat konnektorokra a Shell, amely a frissített kiskereskedelmi stratégiájában a fokozódó igények kielégítésével magyarázza a lépést. Az olajtársaság jelenleg 54 ezer nyilvános töltőponttal rendelkezik, ezek felével a világ legnagyobb elektromosautó-piacán, Kínában.
A töltőpontok számát az évtized végére 200 ezerre akarják bővíteni, elsősorban Kínára és Európára fókuszálva – írja a Bloomberg. Az átállásra kiválasztott, saját üzemeltetésű benzinkutak listáját a cég nem tette közzé, azt viszont igen, hogy a töltőhálózattól legalább 12 százalékos megtérülést vár.
A Shell világszerte több mint 40 ezer saját benzinkutat üzemeltet, tízezret pedig partnerei révén.
Bár a társaság elkötelezte magát a klímasemlegesség mellett, és a múlt héten átértékelt hosszú távú stratégiája is erősíti az ehhez rögzített 2050-es céldátumot, ugyanakkor az odáig vezető úton lassabb tempóra váltanak, szén-dioxid-kibocsátásukat nem fogják a korábban felvázolt erőltetett ütemben csökkenteni, csatlakozva az erről korábban hasonlóképpen döntő BP-hez.
A Shell egyúttal vállalta, hogy az olajipari termékeiből származó szén-dioxid-emisszió mértékét 2030-ra 15-20 százalékkal csökkenti a 2021-es szinthez képest. Korábban fix 20 százalékos csökkentést lőttek be célul, de azt még a 2016-os a kibocsátáshoz mérték.
A terv teljesítésében az elektromos átállás is segít, hiszen kevesebb üzemanyagra lesz szükség.
A Shellnél a globális felmelegedést fokozó üvegházhatású gázok kibocsátásért döntően a közlekedési szektor a felelős. A cég ezen belül növelni kívánja a kenőanyag és a vegyi anyagok jelenlegi 20 százalékos részarányát, mivel e termékek egyrészt magas profitmarzzsal értékesíthetők, másrészt használatuk nem jár károsanyag-kibocsátással, mivel nem égetik el őket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.