BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Armani

Armani már azt sem bánná, ha egyszer tőzsdére kerülne a cége

Miután évekig azért küzdött, hogy a Giorgio Armani SpA független maradjon a luxusszektort átformáló fúziók és felvásárlások közepette, a milliárdos dizájnvirtuóz most azt mondja, hogy már nem zárja ki, hogy a cége – ha már nem ő lesz a vezető – egy szép napon egyesüljön valamelyik nagyobb riválisával vagy a tőzsdére lépjen.

Három hónappal a 90. születésnapja előtt Giorgio Armani váratlanul arról beszélt, hogy nagy változások várhatók a divatbirodalmában, ha már nem ő lesz a vezető – írja a Bloomberg.

Armani
Giorgio Armani, a világ egyik legismertebb divatguruja / Fotó: AFP

Armani hangnemet váltott

Miután évekig azért küzdött, hogy a Giorgio Armani SpA független maradjon a luxusszektort átformáló fúziók és felvásárlások közepette, a milliárdos dizájnvirtuóz most azt mondja, hogy már nem zárja ki, hogy cége egy nap egyesüljön valamelyik nagyobb riválisával vagy tőzsdére lépjen.

A nagy üzleti csoportoktól való függetlenség a jövőben is az Armani-csoport erénye lehet, de nem érzem úgy, hogy bármit is kizárhatnék

– jegyezte meg Armani.

„Ami mindig is jellemzett, az a változó időkhöz való alkalmazkodás képessége” – tette hozzá.

Meglehetősen feltűnő ez hangnemváltás Armaninál, aki milánói kirakatrendezőből emelkedett a világ egyik legjelentősebb luxusházának megteremtőjévé, miközben mindvégig szigorúan kézben tartotta az irányítást, és még csak nem is utalt rá, hogy mi történik, ha egyszer lelép a színről.

Az árcédulára 8-10 milliárd euró kerülhet

Armani birodalmára egy nagyjából 8-10 milliárd eurós árcédulát lehetne kitenni, feltételezve, hogy az idei eredménybecslések alapján valóban 5-6 százalékos növekedés várható és 17-es vállalati érték-EBITDA (EV/EBITDA) szorzóval számolunk – kommentálta a cég esetleges dobra verését a Bloomberg Intelligence.

Figyelembe kell venni amellett, hogy a cég véleményünk szerint középtávon 24 százalékos EBITDA-árréssel működhet – emelték még ki.

Az elmúlt 20 év során amúgy főként a francia luxusipari óriások vetették ki hálójukat az olasz divatcégekre.

Európa jelenlegi második legnagyobb cége, az LVMH – amely mintegy 75 márkát vásárolt fel – kebelezte be például a Fendit, a Loro Pianát és a Bulgarit is. Eközben a szintén francia Kering megszerezte a Guccit, és 30 százalékos részesedésre tett szert a Maison Valentinóban, míg a másik 70 százalékra opciója van.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.