Három hónappal a 90. születésnapja előtt Giorgio Armani váratlanul arról beszélt, hogy nagy változások várhatók a divatbirodalmában, ha már nem ő lesz a vezető – írja a Bloomberg.
Miután évekig azért küzdött, hogy a Giorgio Armani SpA független maradjon a luxusszektort átformáló fúziók és felvásárlások közepette, a milliárdos dizájnvirtuóz most azt mondja, hogy már nem zárja ki, hogy cége egy nap egyesüljön valamelyik nagyobb riválisával vagy tőzsdére lépjen.
A nagy üzleti csoportoktól való függetlenség a jövőben is az Armani-csoport erénye lehet, de nem érzem úgy, hogy bármit is kizárhatnék
– jegyezte meg Armani.
„Ami mindig is jellemzett, az a változó időkhöz való alkalmazkodás képessége” – tette hozzá.
Meglehetősen feltűnő ez hangnemváltás Armaninál, aki milánói kirakatrendezőből emelkedett a világ egyik legjelentősebb luxusházának megteremtőjévé, miközben mindvégig szigorúan kézben tartotta az irányítást, és még csak nem is utalt rá, hogy mi történik, ha egyszer lelép a színről.
Armani birodalmára egy nagyjából 8-10 milliárd eurós árcédulát lehetne kitenni, feltételezve, hogy az idei eredménybecslések alapján valóban 5-6 százalékos növekedés várható és 17-es vállalati érték-EBITDA (EV/EBITDA) szorzóval számolunk – kommentálta a cég esetleges dobra verését a Bloomberg Intelligence.
Figyelembe kell venni amellett, hogy a cég véleményünk szerint középtávon 24 százalékos EBITDA-árréssel működhet – emelték még ki.
Az elmúlt 20 év során amúgy főként a francia luxusipari óriások vetették ki hálójukat az olasz divatcégekre.
Európa jelenlegi második legnagyobb cége, az LVMH – amely mintegy 75 márkát vásárolt fel – kebelezte be például a Fendit, a Loro Pianát és a Bulgarit is. Eközben a szintén francia Kering megszerezte a Guccit, és 30 százalékos részesedésre tett szert a Maison Valentinóban, míg a másik 70 százalékra opciója van.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.