BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Fordulat: mégis beengedhetik a magyarokat a Talgo vonatgyártóba

Újabb fordulatot vett a spanyol vonatgyártó körüli huzavona. Most úgy tűnik, hogy feltétellel bár, de mégis beengedhetik a magyar Ganz-MaVag Europe Zrt.-t a Talgo tulajdonosi körébe, persze kérdés, mit szól ehhez az ajánlattevő menedzsmentje. A viták középpontjába került cég mindenesetre remek negyedévet zárt.

Mégis beengedhetik a magyarokat a spanyol Talgo vonatgyártóba, miután totális égszakadást és földindulást váltott ki a mediterrán ország vonatgyártó szegmensében a Ganz-MaVag Europe Zrt. 619 millió eurós vételi ajánlata a cég teljes részvényállományára – írta pénteken a Huffington Post spanyol kiadása.

napelem Talgo
A magyarok nagyon vinnék a Talgo vonatgyártót, a spanyol cégek közömbösek / Fotó: Pezzetta Umberto / Zalai Hírlap

Mérsékelt a tülekedés a Talgo körül

A madridi kormánynak ugyanis nem tetszett a magyar ajánlat, mivel a Talgót stratégiai fontosságú vállalatnak tartják, és nem szeretnék, ha külföldi kézbe kerülne. Ezért első körben spanyol alternatívát kerestek az ajánlattal szemben.

A lehető legnagyobb figyelemmel kísérjük a felvásárlási ajánlatot, és várjuk, hogy más szereplők, köztük pénzügyi befektetők vagy más gyártók is beszálljanak. Az alternatívát kormányzati támogatás nélkül is ki lehet alakítani, ám megfontoljuk a támogatást is. Ezen dolgozunk

– mondta korábban Óscar Puente közlekedési miniszter, aki azzal indokolta a kabinet elutasító hozzáállását, hogy a Ganz-MaVag felvásárlási ajánlata „geopolitikai problémát” jelent, attól tartottak, hogy a magyar cégen keresztül orosz befolyás alá kerül a Talgo, ami a számukra vállalhatatlan lenne. 

A kormány ezért is bátorítja főként a spanyol, de a nyugat-európai befektetőket is ellenajánlat tételére. Kezdetben erre szerepre egy másik spanyol vonatgyártót, a Budapesten villamosairól ismert CAF-ot akarták felkérni, ám a baszkföldi vállalat egyértelművé tette, hogy jelenleg más stratégiai projektekre összpontosít.

Az elutasítást követően jött a képbe a valenciai Caixa Bank CriteriaCaixa nevű tőkealapja mint pénzügyi befektető, amely azonban csak egy ágazati profi oldalán merészkedne a tranzakcióba.

A legújabb elképzelés pedig már odáig finomodott a HuffPost szerint, hogy 

beengednék a magyar vállalatot a Talgóba azzal a feltétellel, hogy a Caixa Bank vagy a Criteria is társtulajdonos lesz mellette pénzügyi befektetőként.

A bankcsoport vasúti szakértelem híján azonban továbbra is szeretné, ha a CAF is szerezne egy részvénypakettet.

A történet kimenetelét így aztán még mindig rendkívül bizonytalannak tartják az Ibériai-félszigeten.

Sikeres negyedévet zárt a vállalat

A napokban egyébként a Talgo közzétette első negyedéves gyorsjelentését, amely szerint a vonatgyártó rendelésállománya a periódus végére a történelmi csúcsot jelentő 4 milliárd euró fölé emelkedett, főként a német DB és a dán DSB vasúttársaságok megrendeléseinek köszönhetően. A menedzsment kiemelte, hogy ennek a nagyobbik része már karbantartási munkákra szól, ami növeli a működés stabilitását.

A vállalat árbevétele az előző év azonos időszakához mérten 31 százalékkal, 166,5 millió, a nettó nyeresége pedig mintegy ötödével, 10,4 millió euróra bővült.

A cég megerősítette éves kilátásait. Az elmúlt egy évben a Talgo részvényárfolyama közel 40 százalékkal, 4,43 euróra nőtt. 

 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.