Nagyot pattant a Netflix árfolyama, miután a vállalat szerdán közölte, hogy az olcsóbb, hirdetésekkel támogatott műsora globálisan havi 40 millió aktív felhasználót gyűjtött, ami közel duplája a streaming óriás januárban megosztott 23 milliós számának. A vállalat saját hirdetési platformot indít, és többé már nem a Microsoft lesz a partnere ehhez a technológiához. A hírekre napon belül 609 dollárról 621 dollár fölé szúrt a kurzus.
A tervek szerint a Netflix még ebben az évben megkezdi hirdetéstechnológiai platformjának tesztelését Kanadában, majd a jövő év második negyedévének végén startol az Egyesült Államokban. A cél, hogy
2025 decemberéig mindenhol élesítse a platformot.
A Netflix 2022 őszén vezette be a hirdetésekkel támogatott előfizetési csomagját, hogy így növelje bevételeit. Felkavarta a hirdetési piacot, hogy a streaming cég a Microsofttal kötött partnerségi megállapodást, hogy hirdetésekkel kompenzálják az apadó bevételeket. Addig a Netflix a reklámmentes videózás menedékhelyének számított. A változások szele hamar elsöpörte a Netflix legolcsóbb reklámmentes csomagját az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban.
A Netflixnek 270 millió előfizetője van, a hirdetésekkel támogatott csomagot 40 százalékos diszkonttal kapják a felhasználók. A versenytárs Disney+ 117,6 millió előfizetőt jegyez, míg a Warner Bros. Discovery streaming egysége, amelyet a Max vezet, 99,6 milliót.
A Netflix már korábban bejelentette, hogy hároméves megállapodást kötött a legnagyobb amerikaifutball-szövetséggel, az NFL-lel. Ennek részeként idén két karácsonyi mérkőzést közvetít élőben, majd 2025-ben és 2026-ban legalább egy-egy ünnepi meccset sugároz.
A Netflix mérkőzésenként 75 millió dollárt fizet a közvetítési jogokért.
Az idei karácsonyi menü a Kansas City Chiefs és a Pittsburgh Steelers összecsapása, majd a Baltimore Ravens és a Houston Texans csatája lesz. A cég arra törekszik, hogy ezzel a közvetítéssel uralja a napot a streaming hirdetési piacon.
Egyre jobban hanyatlik a lineáris televíziózás, ezért a hagyományos médiavállalatok is arra törekszenek, hogy megvessék a lábukat a streaming világában. Ez a Netflix számára is további kihívást jelent. A mostani gyorsjelentési szezon azt mutatja, hogy
a hagyományos televíziózás reklámtortája tovább olvadozik, míg a digitális és streaming hirdetési piac fellendülőben van.
A Netflix minél nagyobb szeletre törekszik, ezt szolgálják a sportközvetítések, az amerikai futball mellett tenisz tornákra és golfeseményekre is lecsaptak. De Ted Sarandos társ-vezérigazgató kizárta, hogy költséges licitháborúkba bonyolódnának, mondván,
nem sportellenesek vagyunk, hanem profitpártiak.
Bár azt is hozzátette, a vállalat álláspontja a jövőben változhat. Nyilván sok függ attól, hogy mennyit hoznak a konyhára a 75 millió dolláros karácsonyi meccsek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.