BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A JPMorgan elemzői is felkapták a fejüket a Wizz Air profitcéljára

Túlnyomórészt tetszik a JPMorgannek a magyar gyökerű légitársaság márciusban lezárt üzleti évéről készült gyorsjelentés, amely főként a menedzsment által megfogalmazott jövőkép miatt keltett kellemes meglepetést a piacon. A Wizz Air profitcéljára Amerikában is felkapták a fejüket az elemzők.

Alapvetően kedvezőnek ítéli a Wizz Air kilátásait az amerikai JPMorgan, hiszen a légitársaság 500–600 millió eurós nettóprofit-várakozása a 2025 március végén lezáruló üzleti évre meglepte az átlagosan mindössze 500 milliót váró elemzőket – derült ki az amerikai nagybank elemzéséből, amelyet a légitársaság múlt héten publikált gyorsjelentéséről készített.

JPMorgan 20231106 VecsésA Menzies Aviationnel együttműködésben teljesen elektromossá válik bizonyos Wizz Air-járatok földi kiszolgálása a Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtéren.Fotó: Kallus György  LUS  Világgazdaság  VG
JPMorgan: kedvezők a Wizz Air kilátásai / Fotó: Kallus György / Világgazdaság

 

A JPMorgan szerint kulcskérdés a Wizz árképzése  

Harry J. Gowers részvényelemző szerint azonban erős árképzéssel a vállalat ellensúlyozhatja a növekvő költségeket, év végére összehozva az 550 millió eurós mediánérték alapján nagyjából 50 százalékos profitnövekedést.

Sok minden függ persze a nyári csúcsidőszak jegyáraitól, bár az üléskilométerre jutó bevétel bővülése, a hálózat „érettsége” és a magasabb hozamú járatok preferálása mindenképpen a Wizz malmára hajtja a vizet. Sőt, az elemző úgy véli, az erős kereslettel jellemezhető környezetben még a kapacitások menedzsment által jelzett stagnálása is támogathatja az árképzést, illetve az árképzésen keresztül a nyereség növekedését.

Folytatódott az utaszám növekedése a Wizznél

A Wizz Air utasszáma májusban tavaly májushoz mérten 2,1 százalékkal, 5,13 millióra emelkedett, mialatt a légitársaság kapacitása 1,2 százalékkal, 5,64 millió ülésre nőtt. Ebből következik, hogy javult a töltöttségi mutató is a magyar gyökerű fapados szolgáltatónál, mégpedig 0,7 százalékponttal, 91 százalékra. 

 

A javulás már megkezdődött

A működési mutatóknál – például a töltöttség vagy a menetrend teljesítése – és a költségmenedzsmentnél Gowers már az előző üzleti évben is erős javulást látott, miközben a gyártóktól – főként az Airbus-gépek hajtóművét gyártó Pratt & Whitneytől – kapott kompenzációkon, valamint a kedvező áron vett gépek eladását követő visszlízingelésen összesen 450 millió eurót kaszált a vállalat. Ebből 200 millió euró a kártérítésekből, míg a többi a visszlízingelésből jött be.

A JPM elemzője a cég gyorsjelentéséből ugyan nem tudta kihámozni, hogy a kártérítésekből mennyit fizetett a Pratt & Whitney, abban azonban biztos, hogy az aktuális üzleti évben is folytatódik a kompenzáció a földön rostokoló repülők miatt. Jelenleg egyébként 47 gép van kivonva a forgalomból, ami a fél év végére 50-re emelkedik, miközben a gépek felülvizsgálata nagyjából 300 napot vesz igénybe.

Van azért negatívum is

Gowers emellett negatívumként emeli ki, hogy a Wizz Air nettó adósságállománya 500 millió euróval, 4,8 milliárd euróra nőtt, amit – legalábbis részben – a növekedés magasabb működőtőke-igénye okozott, és éppen ezért nem tartja egyértelműen kedvezőtlen körülménynek a kapacitások idei szinten maradását, mielőtt a következő évben a terveknek megfelelően egy újabb 20 százalékos kapacitásbővülésre kerülne sor, ami szerinte szintén lassúbb lesz, mint amit korábban ígért a cégvezetés.

A gyorsjelentést követően a JPMorgan az idei, valamint a következő két üzleti évre rendre 5, 3, illetve 2 százalékkal növelte a Wizz nettóprofit-kilátását, valamint ugyancsak 2 százalékkal, 22 fontra emelte a diszkontszolgáltató részvényeire adott célárát, amihez tartási ajánlat társul.

A Wizz Air részvényeire kedden kora délutánig a papír hétfői 24 font körüli záróértékén kötötték az üzleteket Londonban.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.