Alapvetően kedvezőnek ítéli a Wizz Air kilátásait az amerikai JPMorgan, hiszen a légitársaság 500–600 millió eurós nettóprofit-várakozása a 2025 március végén lezáruló üzleti évre meglepte az átlagosan mindössze 500 milliót váró elemzőket – derült ki az amerikai nagybank elemzéséből, amelyet a légitársaság múlt héten publikált gyorsjelentéséről készített.
Harry J. Gowers részvényelemző szerint azonban erős árképzéssel a vállalat ellensúlyozhatja a növekvő költségeket, év végére összehozva az 550 millió eurós mediánérték alapján nagyjából 50 százalékos profitnövekedést.
Sok minden függ persze a nyári csúcsidőszak jegyáraitól, bár az üléskilométerre jutó bevétel bővülése, a hálózat „érettsége” és a magasabb hozamú járatok preferálása mindenképpen a Wizz malmára hajtja a vizet. Sőt, az elemző úgy véli, az erős kereslettel jellemezhető környezetben még a kapacitások menedzsment által jelzett stagnálása is támogathatja az árképzést, illetve az árképzésen keresztül a nyereség növekedését.
Folytatódott az utaszám növekedése a WizznélA Wizz Air utasszáma májusban tavaly májushoz mérten 2,1 százalékkal, 5,13 millióra emelkedett, mialatt a légitársaság kapacitása 1,2 százalékkal, 5,64 millió ülésre nőtt. Ebből következik, hogy javult a töltöttségi mutató is a magyar gyökerű fapados szolgáltatónál, mégpedig 0,7 százalékponttal, 91 százalékra. |
A működési mutatóknál – például a töltöttség vagy a menetrend teljesítése – és a költségmenedzsmentnél Gowers már az előző üzleti évben is erős javulást látott, miközben a gyártóktól – főként az Airbus-gépek hajtóművét gyártó Pratt & Whitneytől – kapott kompenzációkon, valamint a kedvező áron vett gépek eladását követő visszlízingelésen összesen 450 millió eurót kaszált a vállalat. Ebből 200 millió euró a kártérítésekből, míg a többi a visszlízingelésből jött be.
A JPM elemzője a cég gyorsjelentéséből ugyan nem tudta kihámozni, hogy a kártérítésekből mennyit fizetett a Pratt & Whitney, abban azonban biztos, hogy az aktuális üzleti évben is folytatódik a kompenzáció a földön rostokoló repülők miatt. Jelenleg egyébként 47 gép van kivonva a forgalomból, ami a fél év végére 50-re emelkedik, miközben a gépek felülvizsgálata nagyjából 300 napot vesz igénybe.
Gowers emellett negatívumként emeli ki, hogy a Wizz Air nettó adósságállománya 500 millió euróval, 4,8 milliárd euróra nőtt, amit – legalábbis részben – a növekedés magasabb működőtőke-igénye okozott, és éppen ezért nem tartja egyértelműen kedvezőtlen körülménynek a kapacitások idei szinten maradását, mielőtt a következő évben a terveknek megfelelően egy újabb 20 százalékos kapacitásbővülésre kerülne sor, ami szerinte szintén lassúbb lesz, mint amit korábban ígért a cégvezetés.
A gyorsjelentést követően a JPMorgan az idei, valamint a következő két üzleti évre rendre 5, 3, illetve 2 százalékkal növelte a Wizz nettóprofit-kilátását, valamint ugyancsak 2 százalékkal, 22 fontra emelte a diszkontszolgáltató részvényeire adott célárát, amihez tartási ajánlat társul.
A Wizz Air részvényeire kedden kora délutánig a papír hétfői 24 font körüli záróértékén kötötték az üzleteket Londonban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.