A Nio haladékot adott Európának, a kínai elektromosautó-gyártó úgy döntött, megfordítja a sorrendet, és új, alsó-középkategóriájú, a köznyelvben megfizethetőként reklámozott új autómárkája, a Firefly első modelljét inkább hazai piacon teszteli le. A friss bejelentésük szerint az egyelőre csak kémfotókon fel-felbukkanó Firefly az év végén debütál Kínában, és úgy háromnegyed év múlva küldik át Európába.
Addigra nyilván kiderül, hogy milyen vámtétellel sújtják a távol-keleti importjárműveket, mennyire éri majd meg betörni a kontinens piacára. Az autós ügyekben mindig jól értesült 21jingji kínai hírportál szerint a Firefly induló ára 100 ezer jüannál lesz (4,97 millió forint), a full extrás változatért ennek a dupláját kell majd kifizetni.
A Firefly a névadó Nio és a május közepén útjára indított Onvo mellett a villanyautó-gyártó csoport harmadik márkája lesz. Az árakat tekintve a Nio viszi a luxusszedánjaival és városi terepjáróival (SUV) a prímet (300 ezer jüan feletti kategória), majd az Onvo következik, amely elsőként az L60-as crossoverével jelentkezik a piacon, gondosan a megfelelő Tesla, azaz a Model Y alá árazva autóját, amelynek első szállításait szeptemberre ígérik (200 ezer jüan feletti kategória).
A kocsi alapára 219,9 ezer jüan (10,92 millió forint), szemben a 249,9 ezres Teslával (12,42 millió forint), és a fogadtatása jó volt. Több mint a duplája a megrendelések száma a cég által reméltnek, s ha minden jól megy majd, havi 20 ezres gyártási számmal kalkulálnak.
A Firefly a 100–200 ezer jüanos mini és kisautó kategória egyik népszerű szereplője lehet az elemzők szerint. Ez az árkategória a legkeresettebb a kínai vásárlók körében, úgyhogy a Nio jó lóra tesz, ha belép ebbe a szegmensbe.
A cégvezetés egy korábbi interjúban azt közölte, hogy a Firefly tervei teljesen készen vannak, de márkastratégiai okokból előbb az Onvót kell megismertetni a nagyközönséggel, a kisautó csak utána következik. William Li, a Nio alapító-vezérigazgatója márciusban azt mondta, hogy a Nio és a Firefly viszonya olyan, mint
Azaz nagy és kis testvér egy csoportban, de valamennyi minőségi kivitelben. Erre utal az is, hogy a Firefly-t cserélhető akkumulátorral szerelik fel, és töréstesztje az európai követelmények szerint is ötcsillagos.
A Nióra ráfér egy kis frissítés, a cég ma tette közzé a március 27-ével zárult három hónap üzleti számait. Rögtön hangsúlyozzák, hogy az első negyedév rendszerint alacsony forgalmi adatokat hoz, ezúttal 9,91 milliárd jüannal (1,37 milliárd dollár) találkozhatunk a bevétel rubrikában, ez 7,2 százalékkal marad el az egy évvel ezelőttitől, és a 10,75 milliárd jüanos Bloomberg-elemzői konszenzust sem közelíti meg.
A Biatorbágyon az európai piacra akkumulátor-cseretelepeket összeszerelő üzemmel rendelkező Nio méretes, 5,18 milliárd jüanos (715 millió dollár) veszteséget termelt, ez 9,4 százalékkal több a bázisidőszakinál.
A veszteségben közrejátszott a kutatás-fejlesztés és a beruházások magas szintje, 2,86 milliárd jüant áldoztak a k+f oltárán, ennél többet, 3 milliárdot csak egyszer, 2022 harmadik negyedévében költöttek erre a célra.
A cég 30 053 elektromos autót adott el az év első három hónapjában, 3,2 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel ezelőtt.
A Nio befektetői egyre türelmetlenebbek, a vártnál gyengébb negyedéves teljesítmény láttán 7,4 százalékkal zuhant a cég amerikai letéti jegyeinek árfolyama a nyitás előtti kereskedésben. A menedzsment azonban nyílegyenesen halad a céljai felé, a napokban kapták meg az új, hefeji gyáruk építési engedélyét, ahol évi százezer autót szerelhetnek majd össze – ha lesz rá igény.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.