A Carlsberg 3,3 milliárd fontért (több mint 1,5 ezermilliárd forint) megvásárolja a brit Britvic üdítőital-gyártót. A dán cég már júniusban ajánlatot tett a vállalatra, de a részvényesek akkor kevesellték a 3,1 milliárdos összeget, így a Carlsberg kénytelen volt többet fizetni, amire ma rábólintottak a tulajdonosok.
A Reuters szerint az üzletnek köszönhetően több, főleg a szigetországban népszerű üdítőmárka is a Carlsberg kezébe kerül. Azonban az ügylet igazi jelentőségét az adja, hogy a Britvic palackoz italokat a Pepsi és a Mirinda mögött álló amerikai vállalatnak, a PepsiCónak. A Carlsberg Norvégiában, Svédországban, Svájcban, Kambodzsában és Laoszban már végez palackozást az amerikai cégnek.
Így az akvizíciónak köszönhetően elmélyül a PepsiCo és a Carlsberg közötti üzleti tevékenység. Ám nem ez ez egyetlen üzlet, amelyet dán vállalat ma bejelentett, ugyanis a cég 206 millió fontért kivásárolja partnerét a Marston’s Limited brit sörgyárból.
A Carlsberg közölte, hogy integrált sör- és üdítőital-vállalatot tervez létrehozni Nagy-Britanniában.
A cég árfolyama több mint 4 százalékkal erősödött az üzlet bejelentése után.
A Carlsberg egyre inkább kiterjeszti tevékenységét, így a hagyományos sörök mellett ciderekből, fogyasztásra kész koktélokból és üdítőkből is többet tervez gyártani. Ehhez érdemes hozzátenni, hogy a vállalat a Heinekenhez hasonlóan az értékesített volumen növekedéséről számolt be a március végén zárult első negyedévben, és
főleg a prémiumsörök fogytak a legjobban.
Az iparág meghatározó szereplői a nyári olimpiától és a foci-Eb-től várják a sörértékesítés fellendülését, miután a gyártók az alapanyagok drágulása miatt kénytelenek voltak gyorsan árat emelni ezek ellensúlyozására, így a sörgyárak az elmúlt években nagyrészt az áremeléseknek köszönhetően tudták növelni bevételüket.
Folyik a sör a német vasúttársaságnálA fedélzeti sör és rágcsálnivalók értékesítésének fellendülése nagyban növelte a Deutsche Bahn bevételeit. A sörfogyasztás általánossá vált a foci-Eb alatt. A német nemzeti vasúttársaság közlése szerint hárommillióan használták vonatait a futballtorna első napjaiban. A német sörfogyasztás és söreladás legalább olyan nemzeti ügy, mint a Covid-járvány óta a vasúttársaság működése. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.