A Škoda Transportation világossá tette, hogy nem tesz olyan felvásárlási ajánlatot a Talgo részvényeseinek, amely kedvezőbb a magyar Ganz-Mavag által a spanyol vállalat valamennyi részvényére tett darabonként öt eurós vételi ajánlatánál, sőt egyáltalán nem tesz semmiféle vételi ajánlatot – derül ki a Škoda leveléből, melyet a Talgo csütörtökön kapott meg, és amelyet a vonatgyártó pénteken reggel továbbított a spanyol tőzsdefelügyelethez (Comisión Nacional del Mercados de Valores; CNMV).
A Skoda korábbi ajánlatához kapcsolódó levele alapján pedig a tőzsdefelügyelet szerint a jelenlegi piaci viszonyok között a magyar ajánlat elfogadása az egyetlen járható út, és csak akkor lehet róla lelépni, ha a madridi kormány megtiltja a tranzakciót – írja a helyi La Vangardia hírportál.
A Skoda amúgy a levélben hozzáférést kért a Talgo belső információihoz, amelyek lehetővé teszik a cég úgynevezett Due Diligence, azaz alapos vizsgálatát annak megállapítása érdekében, hogy adottak-e a két vállalat ipari tevékenységének egyesítéséhez szükséges feltételek.
Szándékaink tisztázása érdekében közöljük, hogy a célunk egy ipari egyesülés lehetőségének a feltárása, és nem az, hogy átvegyük az irányítást a Talgo felett
– áll a cseh vállalat levelében.
A csehek egyúttal felszólítják a Talgót, hogy vizsgálja felül a döntését, amely szerint a magyar Ganz-Mavag csoport felvásárlási ajánlatát a részvényesek elé terjeszti.
A Škoda egyébként ragaszkodik a spanyolországi partraszállási tervéhez, amelyet Pedro Sánchez kormánya is támogat a magyar Ganz-Mavag Europe csoport által indított felvásárlási ajánlat alternatívájaként.
Sőt, a Talgo-nak küldött levélben nyolc pontban részletezi, hogy ajánlata miért jelenthet megoldási alternatívát a spanyol vállalat ipari problémáira, és arra a következtetésre jut, hogy a két vállalat egyesülése erős szinergiákat biztosíthat mindkettő számára, és „félelmetes erővel” pozícionálhatja őket a vasúti és buszközlekedési ágazatban.
Egy másik spanyol hírportál, az Infobae arról is beszámolt, hogy az egyebek között a hazánkban működő Yettel távközlési vállalat meghatározó tulajdonosaként is ismert cseh PPF befektetői csoport tulajdonában álló Skoda Transportation – amely így teljesen független az autógyártótól – szerint
a két cég egyesülése esetén az éves forgalmuk 2 milliárd euróra, rendelésállományuk pedig 7,5 milliárd euróra nőne.
Az Infoebae viszont azt is megerősíti, hogy továbbra is a magyar ajánlatot támogatja a Pegaso Transportation International, amely a Talgo legnagyobb, 40 százalékos tulajdonosa. Ezen a cégen keresztül áll fenn mások mellett a Lehman Brothers két egykori vezetője által gründolt brit Trilantic alap, valamint – a Talgo alapító-tulajdonosának örököseként – a spanyol Oriol család közvetett befolyása.
A portál szerint a spanyol tőzsdefelügyelet a közelmúltban már figyelmeztetett, hogy ha valaki más is ajánlatot akar tenni a Talgóra, akkor szabályos ellenajánlatként kell benyújtania, és ahhoz is ragaszkodik, hogy az ajánlatokat minden részvényeshez el kell juttatni.
A Škoda azzal zárja a Talgóhoz intézett levelét, hogy tisztában van a Talgo igazgatótanácsának „sajátos” helyzetével. Ezzel arra utal, hogy a spanyol tőkepiaci törvény szerint a tőzsdén jegyzett társaság igazgatótanácsát úgynevezett passzivitási kötelezettség terheli, amíg a cég részvényeire tett vételi ajánlat hatályos. Ezért a jelen esetben sem tehet semmit a Ganz-Mavag vételi ajánlatának előnyére vagy hátrányára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.