Költségei lefaragásával mászna ki a gödörből a Lufthansa, ennek keretében többek között 50 régebbi repülőgépétől is megszabadulna az évtized hátralevő részében, hogy csökkentse túlságosan nagyra nőtt kapacitását, ami a jegyárakra is nyomást gyakorol.
A légitársaság több repülőgéptípustól is megszabadulna, hogy egyszerűsítse flottáját, így megválik a négymotoros Airbus A340-600-aktól és Boeing 747-400-aktól, ahogy a kisebb Airbus A330-200-aktól is 2028-ig – derült ki a cég szerdai gyorsjelentéséből, melyben
a Lufthansa azt is megígérte, hogy hálózatát is javítja, figyelembe véve a kereslet szezonalitását is.
A jegyárak mérését célzó metrika, a hozamok területén a Lufthansa arra számít, hogy a harmadik negyedévben enyhén csökkennek majd, miközben az egységre jutó költségei enyhén nőni fognak. A negyedév során a cég a koronavírus-járvány előtti kapacitásának 96 százalékán fog állni, ami az év egészét tekintve 92 százalék lehet. Az október végéig tartó időszakra vonatkozó foglalások ugyanakkor 10 százalékkal magasabbak a tavalyinál – írja a Bloomberg.
A légitársaság jegyáraira különösen Ázsiában nehezedik nyomás, ahol a túlkapacitás a leginkább hangsúlyos,
nem meglepő, hogy a Lufthansa korábban mérsékelte profitvárakozását is. Ezt a vállalat a késve érkező repülőgépekkel, az egységekre jutó költségeinek emelkedésével indokolta, valamint az idei évben a cég ellen indított sztrájkokkal, ami eltántorította az utasokat attól, hogy a Lufthansa járatain utazzanak.
A lecserélt régebbi gépeket a Boeing 787 Dreamlinerei, valamint a repülőgyártó egyelőre nem engedélyezett és régóta csúszó 777X gépei váltják. Noha a Boeing szerint az utóbbi szállítását már jövőre elkezdheti, továbbra is fennáll a késedelmes szállítás kockázata. A Lufthansa nem siet azzal sem, hogy lecserélje az emeletes Airbus A380-akat és Boeing 747-8-akat.
Bár a vállalat 7 százalékkal, 10 milliárd euróra növelte bevételeit a második negyedévben, a kamat és adó előtti eredménye 1,1 milliárd euróról 686 millió euróra csökkent. Ráadásul a cég azt is elárulta, hogy egyre nagyobb kihívás a fő Lufthansa-divízió működését legalább nullára kihozni idén, és a korrigált szabad cash flow is jóval egymilliárd euró alatt lehet 2024-ben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.