BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Már a repülőgépeitől is szabadul a kényszer-fogyókúrázó Lufthansa

A német légitársaság túlságosan sok és túlságosan sokféle repülővel rendelkezik, ami kihívássá teszi az eredmények szállítását. A Lufthansa ezért háromféle típusból összesen mintegy ötven gépet von ki a forgalomból.

Költségei lefaragásával mászna ki a gödörből a Lufthansa, ennek keretében többek között 50 régebbi repülőgépétől is megszabadulna az évtized hátralevő részében, hogy csökkentse túlságosan nagyra nőtt kapacitását, ami a jegyárakra is nyomást gyakorol.

Munich,,Germany,-,September,9,,2021:,Lufthansa,Airbus,A319,Airplane
A Lufthansának túl sok a repülője / Fotó: Shutterstock

A légitársaság több repülőgéptípustól is megszabadulna, hogy egyszerűsítse flottáját, így megválik a négymotoros Airbus A340-600-aktól és Boeing 747-400-aktól, ahogy a kisebb Airbus A330-200-aktól is 2028-ig – derült ki a cég szerdai gyorsjelentéséből, melyben 

a Lufthansa azt is megígérte, hogy hálózatát is javítja, figyelembe véve a kereslet szezonalitását is.

Olcsóbb jegyek magasabb költségek mellett

A jegyárak mérését célzó metrika, a hozamok területén a Lufthansa arra számít, hogy a harmadik negyedévben enyhén csökkennek majd, miközben az egységre jutó költségei enyhén nőni fognak. A negyedév során a cég a koronavírus-járvány előtti kapacitásának 96 százalékán fog állni, ami az év egészét tekintve 92 százalék lehet. Az október végéig tartó időszakra vonatkozó foglalások ugyanakkor 10 százalékkal magasabbak a tavalyinál – írja a Bloomberg.

A légitársaság jegyáraira különösen Ázsiában nehezedik nyomás, ahol a túlkapacitás a leginkább hangsúlyos, 

nem meglepő, hogy a Lufthansa korábban mérsékelte profitvárakozását is. Ezt a vállalat a késve érkező repülőgépekkel, az egységekre jutó költségeinek emelkedésével indokolta, valamint az idei évben a cég ellen indított sztrájkokkal, ami eltántorította az utasokat attól, hogy a Lufthansa járatain utazzanak.

Ezekre a gépekre cseréli a nyugdíjba küldött repülőket a Lufthansa

A lecserélt régebbi gépeket a Boeing 787 Dreamlinerei, valamint a repülőgyártó egyelőre nem engedélyezett és régóta csúszó 777X gépei váltják. Noha a Boeing szerint az utóbbi szállítását már jövőre elkezdheti, továbbra is fennáll a késedelmes szállítás kockázata. A Lufthansa nem siet azzal sem, hogy lecserélje az emeletes Airbus A380-akat és Boeing 747-8-akat.

Bár a vállalat 7 százalékkal, 10 milliárd euróra növelte bevételeit a második negyedévben, a kamat és adó előtti eredménye 1,1 milliárd euróról 686 millió euróra csökkent. Ráadásul a cég azt is elárulta, hogy egyre nagyobb kihívás a fő Lufthansa-divízió működését legalább nullára kihozni idén, és a korrigált szabad cash flow is jóval egymilliárd euró alatt lehet 2024-ben.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.