Semleges fogadtatásban részesült a Netflix második negyedéves gyorsjelentése, amely – noha erős számokat tartalmazott – a benne foglalt kilátásokkal nem kápráztatta el a befektetőket. Ami tény, a Netflix tovább növelte előnyét a streamingversenytársaival, így a Disney+-szal és a MAX-szal szemben, miközben emelte az éves árbevételére és a profitmarzsára vonatkozó várakozásait – ám nem olyan mértékben, ahogy azt a piac látni szerette volna.
Ennek megfelelően a részvényárfolyam a gyorsjelentés csütörtök esti közzétételét követő elektronikus kereskedésben 0,2 százalékkal csökkent, meg sem közelítette a 2021 novemberében, 690 dolláron felállított történelmi rekordot.
Mondjuk ezt megszokhattuk, a piac rendszerint nem elégedett maradéktalanul a pozitív fejleményekkel sem, mindig többet remél az adott vállalattól. A Netflix például felülmúlta az előfizetői tábor második negyedéves bővüléséről szóló előzetes elemzői becsléseket, s a cég a Wall Street 4,87 millió új ügyfelet vizionáló konszenzusát lepipálva, 8,05 millió új előfizetőt jelentett.
Ami mutatós és rendben is van, csakhogy a folyó negyedévre vonatkozó, 5,18 milliós elemzői várakozással szemben a globális piacvezető streamszolgáltató csak annyit közölt, hogy illuzórikus a tavalyi 8,76 milliós bővüléshez mérni az állomány növekedését a július–szeptemberi időszakban.
A fetisizált előfizetői számok és várakozások árfolyamrángató hatásának kivédésére a Netflix korábban úgy döntött, hogy a következő üzleti évtől kezdve ezeket a számokat nem közli,
csatlakozva ezzel az Apple-hez, amely az iPhone-eladásokkal zsonglőrködő befektetők lecsillapítása érdekében döntött úgy pár éve, hogy az értékesítési darabszámokat nem hozza nyilvánosságra.
A Netflix 8,05 millió új előfizetőjéből Ázsia adta a legtöbbet, 2,8 milliót, a negyedévet a cég egészen pontosan 277,64 millió előfizetővel zárta. A vállalat jelszómegosztás elleni fellépése és a reklámokkal kiegészített, alacsonyabb árú előfizetői csomag bevezetése kifehérítette az állományt, de a tavalyi negyedik negyedévet jellemző 13,1 milliós, majd az első trimeszter 9,3 milliós bővülését követő 8,05 milliós plusz már a leszálló ág a Netflix számára.
Ugyanakkor az eredményeket ismertető videóinterjúban a cégvezetés jelezte, hogy bőven van még növekedési potenciál a streamingben, hiszen becslések szerint globálisan még mindig 500 millió olyan okostévével rendelkező háztartás van, amely nézi ugyan, de nem fizet a Netflixért.
Számukra előbb-utóbb véget ér az édes élet, ahogy például a legnagyobb piacon, az Egyesült Államokban is nagyobb részesedéshez juthat a streaming a kábéltévézéshez képest – írja a Bloomberg.
A Netflix számára a legközvetlenebb lehetőség a reklámozásban rejlik: havonta több mint 40 millióan használják a vállalat hirdetésekkel telezsúfolt előfizetői csomagját. A menedzsment arra számít, hogy jövőre már tetemes számú előfizetőt hozhat fel az ingyenesről a hirdetési szintre, de ebbe több energiát kell belefektetniük, hogy pénzt is lássanak belőle.
A tárgyidőszakban a Netflix gyorsjelentése szerint a nyereség 2,15 milliárd dollár volt, 44 százalékkal több az egy évvel korábbinál, és 3 százalékkal haladva meg az elemzői konszenzust. Hajszállal, de ugyanez mondható el a negyedéves bevételről, amely 9,56 milliárd dolláros értékével 17 százalékos éves növekedést mutat.
A folyó negyedévben a Netflix a piaci konszenzust némileg alulmúló, 9,73 milliárd dolláros bevétellel számol, adózott nyereségét pedig 33 százalékkal, 2,24 milliárd dollárra tervezi növelni, ami szintén elmarad a várakozásoktól. Az üzemi haszonkulcs 27,2-ről 28,1 százalékra tervezett növelése sem ejtette ámulatba a befektetőket.
Így vagy úgy, a Netflix fennállása második legjobb pénzügyi fél évén van túl, ennél jobban csak a pandémia idején teljesített.
A vállalat az elmúlt negyedévben számos nagy sikert ért el, ide sorolják
Ezek hozzájárultak ahhoz, hogy a Netflix részesedése a teljes tévénézésből az Egyesült Államokban 8 százalék fölé növekedjen júniusban, ami a Nielsen adatai szerint több mint a duplája bármely más fizetős streamingszolgáltatásnak. Sem a Netflix gyorsjelentésében, sem az elemzői tájékoztatón nem esett szó egy reklámokkal teli, ingyenes csomag hivatalos elindításáról.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.