BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

United Airlines: rekordnövekedés vagy kihívások az égi úton?

A legfrissebb elemzések szerint a United Airlines részvényeinek 12 hónapos előrevetített célárfolyama 68,98 dollár, ami tetemes, 43 százalékos emelkedést mutat a jelenlegi 48,14 dolláros árfolyamhoz képest.

A United Airlines története 1929-re nyúlik vissza, amikor Bill Boeing és Fred Rentschler megalapította a United Aircraft and Transport vállalatot. Három évvel később, 1931-ben a céget átnevezték United Air Linesra (UAL), és az első légitársaság volt, amely parttól partig tartó légi járatokat kínált New Yorkból San Franciscóba és Los Angelesbe. A második világháború alatt a társaság teherszállító szolgáltatásokat is nyújtott, és az 1960-as évekre már az amerikai légitársaságok között a legtöbb utasszállító mérfölddel rendelkezett. 

2024-ben a United Airlines Holdings a negyedik legnagyobb légitársaság a piaci kapitalizáció alapján, 15,95 milliárd dolláros értékkel. A vállalat Észak-Amerika egész területén végez személyszállítást, valamint árut is szállít ázsiai, európai, afrikai, csendes-óceáni, közel-keleti és latin-amerikai célállomásokra. Bár globális a jelenléte, ennek ellenére bevételének közel 90 százaléka a belföldi piacról származik, ami azt jelzi, hogy a belföldi utazási szegmens továbbra is a vállalat fő bevételi forrása.

Az amerikai légi közlekedési szektor az utóbbi évtizedekben jelentős átalakuláson ment keresztül, és a jelenlegi piaci környezet is számos kihívást tartogat. A United Airlines legfrissebb negyedéves eredményei és az iparági trendek rávilágítanak arra, hogy bár a légi utazás kereslete rekordszintet ért el a nyári szezonban, a légitársaságok nem tudják teljes mértékben kihasználni ezt a növekedést. 

A piaci bizalom hiánya jól tükröződik a légi közlekedési ETF (JETS) – árfolyamesésére spekuláló – jelentős shortállományában, amely a közkézhányad több mint 27 százalékát teszi ki – ez a legmagasabb érték 2019 óta. A JETS az elmúlt 12 hónapban 12 százalékos, az S&P Supercomposite Airlines Index 20 százalékos esést produkált, míg az S&P 500 Index 23 százalékos emelkedést ért el, ami rávilágít arra, hogy a légi közlekedési szektor nem tudott lépést tartani a szélesebb piaci növekedéssel.

 

A United Airlines legutóbbi pénzügyi jelentése vegyes fogadtatásra talált. A vállalat 14,99 milliárd dollár bevételt ért el a második negyedévben, ami 5,7 százalékos növekedés az előző évhez képest. Az egy részvényre jutó korrigált nyereség (EPS) 4,14 dollár volt, ami meghaladta az elemzői várakozásokat (3,93 dollár), de elmaradt a tavalyi év azonos időszakának 5,03 dolláros eredményétől. Az utasforgalom bevétele 13,68 milliárd dollárra nőtt, ami 5,2 százalékos emelkedés. A harmadik negyedévre vonatkozó előrejelzések azonban csalódást keltettek, mivel az UAL 2,75–3,25 dollár közötti korrigált EPS-t vár, ami alacsonyabb a Bloomberg konszenzusos előrejelzésénél (3,38 dollár).  

A légitársaságok számos kihívással néznek szembe, például a pilóták és kabinszemélyzet hiányával, ami növelte a béreket, míg a légiirányítási korlátozások jókora költségeket okoztak. Emellett a fapados légitársaságok által végrehajtott árcsökkentések nyomást gyakoroltak a jegyárakra és az árrésekre, ami az iparági nyereségességet veszélyezteti.

A légitársaságok túlságosan ambiciózus növekedési terveket hoztak, ami túlzott kínálathoz és jelentős promóciókhoz vezetett. Ennek eredményeként sok utas olcsóbban utazhatott, ami tovább csökkentette a profitabilitást. Ennek mérséklése érdekében a légitársaságok most lépéseket tesznek a kínálat csökkentése felé, például a rosszul teljesítő útvonalak leállításával és az új repülőgépek átvételének elhalasztásával.

Bár az UAL harmadik negyedévre vonatkozó előrejelzése alacsonyabb, a piacon továbbra is optimizmus tapasztalható. Elemzők szerint a második fél évben gyorsuló növekedés várható, ami kedvezően hathat az iparágra és az UAL részvényére 2024 második felében és 2025-ben. Az UAL folytatja a költségek csökkentésére és az iparági kapacitás kiigazítására tett erőfeszítéseit, ami hozzájárulhat a nyereségesség javításához a következő időszakban. Az iparági kihívások ellenére a hosszú távú kilátások továbbra is pozitívak.  

A legfrissebb elemzések szerint a United Airlines részvényeinek 12 hónapos előrevetített célárfolyama 68,98 dollár, ami tetemes, 43 százalékos emelkedést mutat a jelenlegi 48,14 dolláros árfolyamhoz képest. Ezt az előrejelzést a Bloomberg által feltüntetett 22 elemző közül 20 támogatja, ami továbbra is vásárlási ajánlást ad a részvényre. Mindössze egy elemző tanácsolja az eladást, és egy tartaná a részvényt a jelenlegi árfolyamszinten. Ezek az adatok egyértelműen optimista kilátásokat sugallnak a részvény jövőjét illetően. 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.