BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Harmincmilliárd dollárt fektet egészséges finomságokba az édességgyártó

A Mars a Kellanova felvásárlására készül. Évek óta próbálja megvetni lábát az egészségesebb finomságok és ételek piacán a családi tulajdonban lévő édességgyártó.

Az édességgyártó óriás Mars előrehaladott tárgyalásokat folytat a snackkészítő Kellanova felvásárlásáról. Az ügyleti prémiummal együtt 30 milliárd dollárosra becsült akvizíció az idei év egyik nagy üzlete lehet. 

Tavaly vált ki a Kelloggból / Fotó:  Kellanova / Facebook

A Kellanova tavaly vált ki a Kelloggból, s a piaci értéke körülbelül 22 milliárd dollár lehet. Olyan márkákat árusít, mint a Pringles, a Cheez-It, a Pop-Tarts, az Eggo gofri, a MorningStar Farms és néhány egyéb nemzetközi gabonapelyhes márka.

A családi tulajdonban lévő Mars márkái közé tartozik az M&M’s, a Snickers és a Skittles. Emellett jelentős állateledel-üzletet is működtet: 2017-ben 7,7 milliárd dollárért vásárolta meg a VCA állatorvosi és kutyanapközicéget.

Nehéz időkben egészségesebb finomságokra fókuszál az édességgyártó

Nehéz időket élnek a nagy élelmiszeripari vállalatok, melyek igyekeznek fenntartani a világjárvány idején a karanténmegrendelésekből nyert lendületet. Miközben az üzemanyag, a munkaerő, az összetevők és a csomagolás ára emelkedett, más gyártókhoz hasonlóan a Kellanova is áremelések sorozatát hajtotta végre.

Az elmúlt negyedévekben sok élelmiszergyártó számolt be csökkenő eladásokról vagy lassuló növekedésről. A Kellanova azok közé tartozik, melyek csökkenő értékesítési volumenekkel küzdenek, bár a vállalat a múlt héten azt közölte, hogy a második negyedévben az árengedmények nyomán a volumen az észak-amerikai piacon visszatért a növekedési pályára. 

A Mars az elmúlt években arra törekedett, hogy megvesse a lábát az egészségesebb finomságok és ételek piacán. Az édességgyártó cég 2020-ban megvásárolta a snackgyártó Kind észak-amerikai üzletét, majd beszállt a Nature’s Bakery snackcégbe is.

Ha a Kellanova-akvizíció összejön, akkor nagyot dobhat az étel- és italpiacon. Tavaly még az volt a szenzáció, hogy a Smucker 4,6 milliárd dollárt fizetett a Twinkies gyártójának, a Hostess Brandsnek.

Az egyesülések és felvásárlások globális ügyleti volumene idén eddig 15 százalékkal nőtt

a tavalyihoz képest. Ám a magas kamatlábak és a trösztellenes fellépés továbbra is sok stratégiai és magántőke-befektetőt tart a pálya szélén.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.