Lendületet vett az elmúlt egy évben gyengélkedő kínai Xpeng elektromosautó-gyártó részvényárfolyama, miután kedden bemutatták legújabb tömegpiaci modelljüket, visszaadva a befektetői hitet a Tesla egyik legnagyobb riválisának.
A Mona M03 pekingi bemutatója gyorsan a vállalat történetének egyik legnagyobb sikerévé vált: a lepel lerántása után mindössze 52 perccel már a tízezret is meghaladta a kupéra leadott rendelések száma.
A közel 17 ezer dolláros modellel az Xpeng és Kína is tovább erősíti pozícióját a nemzetközi autópiacon, ami tovább növeli a nyomást a gyakran túlárazottnak nevezett Teslán, a hazai márkák legnagyobb versenytársán
– kommentálta a bemutató sikerét Michael Dunne, a Dunne Insights tanácsadó vezérigazgatója szerdán a CNBC-nek.
A kínai gyártó amerikai tőzsdén jegyzett részvényei kedden 6,5 százalékos emelkedéssel zártak a New York-i kereskedésben, míg Hongkongban az árfolyama szerda kora reggelre közel 2 százalékot ugrott.
Igaz, az Xpeng tőzsdei sikerét nem csak az M03 pazar bemutatója okozta – belsős információk szerint ugyanis a vállalat vezérigazgatója és alapítója, He Xiaopeng a közelmúltban legalább egymillió darab részvényt vásárolt az Egyesült Államokban és Hongkongban jegyzett értékpapírokból.
A teljes amerikai vásárlás értéke a bejelentés szerint közel 10 millió dollár volt, amivel He a vállalat teljes kibocsátott részvénytőkéjének mintegy 18,8 százalékát szerezte meg.
Ez a két esemény régóta várt lendületet adott a vállalat árfolyamának, amely 2020. novemberi, 64,28 dolláros csúcsa óta lényegében folyamatosan zuhan, és manapság meg sem közelíti a 10 dolláros szintet. Az Xpeng részvényei csak idén eddig több mint 45 százalékot veszítettek az értékükből.
A Mona M03 bemutatását követően a Tesla részvényei 2 százalékos csökkenéssel zártak, míg kisebb riválisai, például a Zeekr és a Li Auto kínai elektromosautó-gyártó vállalatok részvényei emelkedtek.
Kínai elektromos autók: mennyivel drágulnak a vámok miatt?A kínai villanyautó-gyártók állami támogatások révén szerzett versenyelőnyét az EU ideiglenes büntetővámokkal igyekszik tompítani. A vámvitára november elején kerülhet pont, addig érdemes kínai elektromos autók vásárlását megfontolnia annak, aki ebben gondolkozik, mert a határidőig az importőr futja a vámokkal kapcsolatok extra kockázatokat. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.