Relatív alulteljesítővé váltak az elmúlt szűk egy évben az előfizetéses modellel operáló streamingvállalatok részvényei a világ tőzsdéin, a pandémiás őrület ugyanis egyre több felhasználónál veszít a lendületéből – derült ki a Bloomberg összeállításából.
A felmérés eredménye rámutat: a havi média-előfizetések iránti érdeklődés ugyan a pandémia alatti lezárások során nagyon megugrott, hiszen ebbe a kategóriába sorolhatók a karanténkorszak szinte elengedhetetlen túlélési feltételévé vált streamingszolgáltatások is, az azóta bekövetkezett, illetve tervbe vett további áremeléseket már nem tudják, és nem is akarják lenyelni az emberek világszerte – emiatt pedig a cégek részvényei alulteljesítenek.
A hírügynökség kiemeli, hogy a Natixis Subscription Economy ETF, mely főként az előfizetéses modellekkel dolgozó cégek papírjaiba fektet be, 2020 eleje óta csupán 30,5 százalékkal értékelődött fel – feleakkora növekedést sem mutatva, mint az amerikai piac részvényindexe, az S&P 500, mely 68,6 százalékot menetelt az elmúlt három és fél évben.
Ám az elemzés emlékeztet, a havi előfizetésekkel operáló vállalatok globális piaca
a visszaesés ellenére is elérheti az ezermilliárd dolláros értéket 2028-ig,
ennek pedig több oka is van.
Egyrészt vannak olyan előfizetések, amelyeket a fogyasztók ugyan már drágállnak, mégsem mondanak le: ide sorolhatók a videós streamingszolgáltatások (Netflix, Disney+), a zenés streamingappok (Spotify) vagy éppen az online vásárlások során előnyt jelentő előfizetések, mint az Amazon Prime.
Másrészt, az emberek egészen egyszerűen elfelejtik lemondani a nem használt előfizetéseiket, a kifizetéseket pedig nagyon sok esetben észre sem veszik a számlájukon, mivel ezeket automatikusan vonják le – egy Stanford-kutatás szerint az ilyen véletlen, felesleges kifizetések alsóhangon 14 százalékkal, de az is előfordul, hogy akár
200 százalékkal is növelhetik a cégek bevételeit
ahhoz képest, mint amire egy maximálisan odafigyelő felhasználóbázis esetén tehetnének szert.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.