BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ön is elfelejtette régi előfizetése lemondását? – enélkül nagy bajban lenne a streamingszektor

Az előfizetéses modell a pandémia alatt kapott nagy lángra a streamingvállalatoknál, a csomagok azonban egyre drágulnak, ezért sokan lemondják felesleges előfizetéseiket – vannak azonban, akik megfeledkeznek róla, és mit sem sejtve fizetik tovább a mind borsosabb díjakat. A streamingcégek a modell legnagyobb nyertesei, de a befektetők még így sem elégedettek a szektorral.

Relatív alulteljesítővé váltak az elmúlt szűk egy évben az előfizetéses modellel operáló streamingvállalatok részvényei a világ tőzsdéin, a pandémiás őrület ugyanis egyre több felhasználónál veszít a lendületéből – derült ki a Bloomberg összeállításából.

FRA-ILLUSTRATION-STREAMING

streaming
Egyre rosszabbul fest a streamingrészvények piaca / Fotó: Hans Lucas via AFP

Alulteljesítenek a streamingrészvények, drágulnak az előfizetések

A felmérés eredménye rámutat: a havi média-előfizetések iránti érdeklődés ugyan a pandémia alatti lezárások során nagyon megugrott, hiszen ebbe a kategóriába sorolhatók a karanténkorszak szinte elengedhetetlen túlélési feltételévé vált streamingszolgáltatások is, az azóta bekövetkezett, illetve tervbe vett további áremeléseket már nem tudják, és nem is akarják lenyelni az emberek világszerte – emiatt pedig a cégek részvényei alulteljesítenek.

A hírügynökség kiemeli, hogy a Natixis Subscription Economy ETF, mely főként az előfizetéses modellekkel dolgozó cégek papírjaiba fektet be, 2020 eleje óta csupán 30,5 százalékkal értékelődött fel – feleakkora növekedést sem mutatva, mint az amerikai piac részvényindexe, az S&P 500, mely 68,6 százalékot menetelt az elmúlt három és fél évben.

Ám az elemzés emlékeztet, a havi előfizetésekkel operáló vállalatok globális piaca 

a visszaesés ellenére is elérheti az ezermilliárd dolláros értéket 2028-ig, 

ennek pedig több oka is van. 

Egyrészt vannak olyan előfizetések, amelyeket a fogyasztók ugyan már drágállnak, mégsem mondanak le: ide sorolhatók a videós streamingszolgáltatások (Netflix, Disney+), a zenés streamingappok (Spotify) vagy éppen az online vásárlások során előnyt jelentő előfizetések, mint az Amazon Prime. 

Másrészt, az emberek egészen egyszerűen elfelejtik lemondani a nem használt előfizetéseiket, a kifizetéseket pedig nagyon sok esetben észre sem veszik a számlájukon, mivel ezeket automatikusan vonják le – egy Stanford-kutatás szerint az ilyen véletlen, felesleges kifizetések alsóhangon 14 százalékkal, de az is előfordul, hogy akár 

200 százalékkal is növelhetik a cégek bevételeit 

ahhoz képest, mint amire egy maximálisan odafigyelő felhasználóbázis esetén tehetnének szert.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.