Kedves Hugó, az Equilor Befektetési Zrt. Private Banking tanácsadója
Távolodjunk el picit a világban történő dolgoktól, az izraeli–palesztin háborútól, a szomszédban zajló katonai konfliktustól, az 1987 óta nem látott gyenge japán jen árfolyamától, a Fed kamatdöntésének dinamikájától és annak valószínűségétől, és egy huszárvágással térjünk rá a párkapcsolatok világára.
A Covid–19-járvány okozta hirtelen elzárkózás és karantén miatt az emberek mentális egészsége drasztikus ütemben kezdett romlani, új embereket megismerni és párt találni a hagyományos módon szinte lehetetlen volt. Ellenben a modern technológia fejlődésének köszönhetően az online társkeresés aranykorát élte, és a befektetők 2020–21-ben fel is ismerték az ebben rejlő lehetőséget. A Match Group részvényei szárnyaltak:
míg 2020 márciusában a vállalat részvényeivel 45 dolláros árfolyamon kereskedtek, 2021 novemberében már 182 dollár volt a jegyzés teteje.
Ez nem véletlen, hiszen számos társkereső van a holding portfóliójában: a legismertebb itthon és külföldön egyaránt a Tinder, és a Hinge is egyre inkább terjed az európai és amerikai felhasználók között. A keleti kontinensen kifejezetten a Pairst és a Hakunát alakították ki a felhasználók igényeinek megfelelően, valamint számos one-to-one/one-to-many applikáció van a vállalatcsoport tulajdonában.
Nem szabad elfelejteni, hogy felgyorsult életünk miatt átalakultak az ismerkedési szokások. Különböző generációk gyermekei más módon közelítik meg a párkeresés kérdését. Nem is olyan régen még szórakozóhelyen próbálták feltérképezni a lehetőségeket, ma pedig már elég egy applikációt letölteni identitástól függetlenül, és az MI segít nekünk megtalálni a preferenciáinknak megfelelő partnert. Persze, elsőre bizarr élmény lehet az idősebb generációnak, hogy néhány kép alapján kell eldönteni a másikról, hogy szimpatikus-e az illető, vagy sem. Ettől függetlenül a friss kapcsolatok 40 százaléka – az LGBTQ+ párok 65 százaléka – online ismerkedéssel kezdődik az államokban, ennek tükrében nem meglepő, hogy több mint 750 milliószor töltötték le világszerte a Match Group alkalmazásait.
Az idei második negyedéves jelentés után az elemzők körülbelül 15 százalékkal vágták vissza a harmadik negyedéves eredményvárakozásaikat, azonban a teljes évre vonatkozó prognózisukat feljebb srófolták, így 2024-re 2,15 dolláros egy részvényre jutó korrigált eredményre, míg a következő évre 2,72 dolláros korrigált eredményre számítanak. Az elemzők 3,53 milliárd dolláros árbevételt jeleznek az idei évre, ami 5 százalékos növekedést jelentene éves viszonylatban. A növekedési várakozás kitart 2025-re is, akkor 3,77 milliárd dolláros árbevételt várnak az elemzők.
Habár a jelenlegi előfizetői számok még nem támasztják alá teljesen a pozitív fordulatot és a növekedés visszaállását, az elemzői vélemények szerint az idei év második felében beindulhat a fordulat a fizető felhasználók és a havi aktív felhasználók számában is, ami optimizmusra adhat okot a jövővel kapcsolatban. A menedzsment előrejelzése szerint a fizető felhasználószám a jelenlegi negyedévben 250 ezer fővel fog bővülni, de a negyedik negyedévben várhatóan csökken, és 2025-re is óvatos optimizmussal tekintenek, figyelembe véve, hogy a havi aktív felhasználók száma már stabilizálódott.
A legnagyobb bankok közül is többen vételre ajánlják a részvényt, a Bloomberg elemzői konszenzus alapján 43,65 dollár a 12 havi célárfolyam, ami 24, százalékos ralit jelenthet a jelenlegi 35 dolláros árfolyamszinttől.
Bátorság kell egy kapcsolatba beleugrani, pont, mint egy részvény megvásárlásakor. Mérlegelni kell a pró és kontra érveket, de ha arra jutottunk, hogy több a pro, mint a kontra, akkor érdemes mély levegőt venni és igent mondani mindkettőre. Úgy gondolom, a kockázatok alapos tanulmányozását követően a Match Groupnak helye lehet egy megfelelően diverzifikált portfólióban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.