BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Biden a kínai áruk kemény büntetésével támogatja Harris kampányát

Még ebben a hónapban életbe lépnek a washingtoni adminisztráció brutális vámtarifái. Miközben a demokrata és a republikánus jelölt épp az autógyártó és acéltermelő államokban udvarol a szavazók kegyeiért. Kína megtorlással fenyegetőzik.

Már szeptember végén hatályba lépnek a kínai árukra a Biden-adminisztráció pénteken bejelentett meredek vámemelései. Beleértve a kínai elektromos járművek 100 százalékos, a napelemek 50 százalékos, továbbá az acél, az alumínium, az EV akkumulátorok és kulcsfontosságú ásványi anyagok 25 százalékos vámját. A kínai vámok komoly kampánytémának számítanak az elnökválasztási küzdelemben.

Usa,And,China,Trade,War.,Us,Of,America,And,Chinese
 Harris alelnök és Trump volt elnök épp az autógyártó és acéltermelő államokban udvarol a szavazóknak / Fotó: Shutterstock

A Joe Biden elnök által májusban bejelentett, 18 milliárd dollár értékű árura kivetett büntetővámokat csak egészen minimális mértékben igazították ki. Figyelmen kívül hagyva az autóipari lobbi kéréseit, hogy csökkentsék a grafitra és az elektromos járművek akkumulátorgyártásához szükséges kritikus ásványi anyagokra kivetett vámokat, mivel ezek még mindig túlságosan függenek a kínai szállításoktól.

A kampány kritikus pontján jött a bejelentés

Ilyen kemény, célzott vámokra van szükség, hogy ellensúlyozzuk Kína állami támogatását és technológiatranszfer politikáját

– hangsúlyozta Lael Brainard, a Fehér Ház vezető gazdasági tanácsadója, hozzátéve: az a cél, hogy az amerikai EV-ipar diverzifikálódjon a domináns kínai ellátási lánctól. Miközben Washington több száz milliárd dollár értékű saját adótámogatást fektet be a hazai EV, napenergia és félvezető ágazatok fejlesztésére. 

Kína megtorlást ígért a megfélemlítő vámemelések ellen.

Peking azzal érvelt, hogy az EV-ipar sikere az innovációnak köszönhető, nem pedig a kormányzati támogatásnak. 
A magasabb amerikai vámok akkor lépnek életbe, amikor Kamala Harris alelnök és Donald Trump volt elnök egyaránt udvarol a szavazóknak az autógyártó és acéltermelő államokban, és megpróbálják magukat keménynek pozicionálni Kínával szemben a novemberi elnökválasztás előtt. Trump megfogadta, hogy 60 százalékos vámot vet ki minden kínai importra.
Az Európai Unió és Kanada új importvámokat jelentett be a kínai elektromos járművekre, amelyek összhangban vannak a 100 százalékos amerikai vámokkal.

Vannak kivételek

  • Mentesülnek a büntetővámok alól a május 14. előtt megrendelt kínai kikötői daruk, amennyiben két éven belül leszállítják azokat.
  • Az orvosi arcmaszkok és sebészeti kesztyűk vámtarifájának duplázódását is elhalasztották, hogy új beszállítók léphessenek a piacra. 
  • Egy évvel elhalasztották a csecsemők etetésére használt enterális fecskendők vámemelését.
  • Emellett öt kínai ipari gépkategória esetében mérlegelik a vámmentességi kérelmeket, beleértve a folyadékok tisztítására vagy szűrésére szolgáló gépeket, az ipari robotokat és a nyomdagépeket is. 
  • Továbbá engedélyezik a vámmentességet a kínai napelem-, lemez- és cellagyártó berendezések esetében, de nem teszik lehetővé a teljes napelemmodulok gyártásához használt berendezések körében.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.