Az amerikai Tesla autógyártó a Kínában gyártott e-autók áremelését olyan büntetővámokkal indokolja, amelyek nem is léteznek – írja a Spiegel.
A Model 3 elektromos szedánról van szó, amelyet a Tesla sanghaji gyárában gyártanak. A Tesla július elején emelte az árat Németországban, az Európai Bizottságot hibáztatva, miután bejelentették, hogy további 21 százalékos vámot vetnek ki a Tesla kínai importjára.
Azóta
a Teslára alkalmazandó vámtarifa 21 százalékról 8 százalékra csökkent,
mert az Európai Bizottság a Tesla nyomására felülvizsgálta a tarifákat.
Ám a legolcsóbb Model 3 még mindig 42 490 euróba kerül, ami 1500 euróval több a tavalyi árnál. A Tesla szóvivője azt mondta a Spiegelnek, hogy nincs tudomása olyan tervről, amely részben vagy egészben visszavonná az áremelést.
A Model 3 eladásai gyengék a németországi piacon.
Az EU azért vetett ki a büntetővámokat a Kínában gyártott elektromos autókra, mert az ottani termelést mesterségesen olcsóbbá teszik az állami támogatásokkal. A vámtarifák egyelőre csak ideiglenesen vannak hatályban. Október végétől véglegesítik, hacsak addig a 27 uniós tagállamból legalább 15 nem szavaz ellene. Olaf Scholz német kancellár felszólalt a vámok ellen, és Pedro Sánchez spanyol miniszterelnök is meglepő kétségeinek adott hangot a közelmúltban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.