BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Luxusipar: birtokon belülre került az LVMH a Monclerben

Újabb luxusipari összefonódás acélozza a hagyományosan erős francia–olasz tengelyt. Az LVMH és a Moncler egymásra talált, de a luxuskategóriájú pufidzsekijeivel világhírre szert tett olasz cég arra azért ügyelt, hogy a kormányrúd a kezében maradjon.

Bernard Arnault luxusipari konglomerátuma, az LVMH kiterjesztette befolyását a franciából olasszá vált Moncler ruházati vállalatra, miután csütörtök este megegyezett annak főrészvényesével, egyben elnök-vezérigazgatójával, Remo Ruffinivel a részvények egy részének átadásáról. 

LVMH + Moncler 
Champs Elysees
Nem csak az LVMH, a Moncler is otthon van a Champs-Elysées-n / Fotó: Hans Lucas via AFP

Az 1952-ben a francia Alpokban lévő Monestier-de-Clermont nevű kisvárosban alapított, s a nevét is innen kapó Moncler egykor a nehéz időjárási körülmények között dolgozó munkások számára gyártott meleg kabátokat és dzsekiket, de termékeit a hegymászók az előszeretettel vásárolták. 

Színre lép az LVMH

Az ezredforduló után a Moncler csődközelbe kerül, onnan mentette ki 2003-ban Remo Ruffini olasz befektető és helyezte át a vállalatot Milánóba. Ruffini újradefiniálta a céget, elvitte a luxuskategória irányába, ami ragyogó ötlet volt, s ma már a Moncler pufidzsekijei a felső tízezer kedvenc ruhadarabjának számítanak. 

A márkára komplett termékkört fejlesztett a jelenleg 17,08 milliárd dollárt érő Moncler, amelynek ma már természetesen saját illatszer-portfóliója is van. Ruffini tőzsdén jegyzett, de saját irányítása alatt álló cégét a könnyű felvásárlási célpontok közé sorolták a piacon, amelyre a mindenevő LVMH is fente a fogát. 

Most vezéreik egymás kezébe csaptak, amivel Ruffini megszilárdította pozícióját a Moncleren belül, az LVMH pedig prosperáló luxuscégbe szállhatott be, mások orra előtt bezárva a kaput.

Maga az ügylet abból áll, hogy az LVMH 10 százalékos részesedést vásárol a Double R-ben, amely jelenleg 15,8 százalékos részesedéssel rendelkezik a Monclerben, s amely Remo Ruffini vezérigazgató Ruffini Partecipazioni Holding nevű befektetési társasága ellenőrzése alatt áll. 

Ezt követően a következő másfél évben a Double R 15,8-ról 18,5 százalékra növeli részesedését a Monclerben, s ehhez a tőkét az LVMH szolgáltatja, amely ennek fejében a 10 százalékos Double R-pakettjét 22 százalékosra növeli. 

Arnault beülteti az embereit az igazgatótanácsba 

A pénzt nem adják ingyen, az LVMH két igazgatósági helyhez is jut a Double R-ben, valamint egy tagot delegálhat a Moncler igazgatótanácsába. A cég irányítása azonban továbbra is Ruffininél marad. 

Érdekesség, hogy a Moncler meglehetősen vegyes tulajdonosi összetételében 

a második legnagyobb, 4,51 százalékos részvénycsomaggal a szingapúri állami befektetéseket kezelő Temasek Holdings rendelkezik, 

mi több, a városállam másik állami vagyonkezelője, a GIC Pte a negyedik a sorban az 1,74 százalékos pakettjével. A két társaság együtt 1,07 milliárd dollárt érő Moncler-részesedéssel bír.

Moncler
A Moncler eladásai 11 százalékkal nőttek az első félévben / Fotó: Northfoto

A luxusipar jelenleg kisebb válságát éli, a kínai és az észak-amerikai értékesítések a legtöbb érintett cégnél visszaestek, a gazdasági bizonytalanságok csökkentik a lakosság vásárlási hajlandóságát. Ám ezzel a trenddel sikeresen dacol

  • a Moncler
  • és a Stone Island

márkákat birtokló olasz luxusruházati társaság, amely az idén épp a távol-keleti vásárlóknak köszönhetően 11 százalékkal növelni tudta forgalmát az első félévben.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.