A McDonald’s 2,26 milliárd dolláros, részvényenként 3,13 dolláros nettó eredményt jelentett a harmadik negyedévről, szemben az egy évvel korábbi 2,32 milliárd dollárral, részvényenként 3,17 dollárral – derül ki a cég kedden publikált gyorsjelentéséből. A tisztított eredmény részvényenként 3,23 dollár volt a negyedévben.
Az LSEG medián elemzői konszenzusa 3,45 dollárt várt ezen a soron. Az elmaradás oka főként a külföldön, nevezetesen Franciaországban, Kínában, az Egyesült Királyságban és a Közel-Keleten visszaeső forgalom volt, de a közel-keleti bojkott sem tett jót a cégnek.
A bevétel 6,87 milliárd dollárt ért el a várt 6,82 milliárd dollárral szemben. A legalább 13 hónapja nyitva tartó éttermek eladásai viszont 1,5 százalékkal csökkentek, ami rosszabb, mint amit az elemzők előre jeleztek. A franchise- és saját éttermek teljes forgalma is stagnált. Az Egyesült Államok 0,3 százalékos növekedésével jószerivel az egyetlen üde foltot jelentette.
A McDonald’s szinte mindenütt a magas infláció miatt visszafogottá vált fogyasztói hajlandósággal küszködik, ezért dobta be Amerikában az 5 dolláros étkezési ajánlatot. A Közel-Keleten emellett az amerikai márkák elleni bojkottal is meggyűlt a baja.
A vállalat arra összpontosít, hogy egyszerű, mindennapi értéket és megfizethetőséget kínáljon, amely kifejezetten a megfontolt fogyasztóknak kedvez
– mondta Chris Kempczinski vezérigazgató.
Az elemzők és a befektetők eközben – már a negyedik negyedévre előretekintve – megpróbálják felmérni a múlt héten nyilvánosságra került, a vállalat Quarter Poundereivel (nálunk sajtos McRoyal) kapcsolatos E. coli-fertőzés hatását, amelynek nyomán a lánc a több mint 13 ezer amerikai üzletének 20 százalékában leállította a hamburgerek eladását.
A vállalat október 27-én közölte, hogy újra elkezdi a Quarter Pounders árusítását, miután kizárta, hogy a kórokozó a marhahúspogácsákból származik. A McDonald’s azonban a hamburgereket az előzetesen felszeletelt hagyma nélkül szolgálja fel, ugyanis a járvány kitörésének forrását vizsgálva a hagyma lehetett a ludas.
A Bloomberg Second Measure adatai szerint, amelyek a bankkártyás és hitelkártyás tranzakciókat követik nyomon, a McDonald’s eladásai a megbetegedések nyilvánosságra kerülése után az egész Egyesült Államokban visszaestek. A Placer.ai mobiltelefon-mobilitási adatai szerint 33 százalékkal csökkentek például Coloradóban, ahol a legtöbb ember betegedett meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.