BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az infláció és a bojkott tett be a McDonald’snak, és még csak most jön a java

Szinte mindenütt a magas infláció hatásával küszködik az amerikai gyorsétteremlánc. Ehhez még hozzájött a közel-keleti bojkott, a negyedik negyedévben pedig már a tengerentúli hamburgermizéria is érezteti hatását.

A McDonald’s 2,26 milliárd dolláros, részvényenként 3,13 dolláros nettó eredményt jelentett a harmadik negyedévről, szemben az egy évvel korábbi 2,32 milliárd dollárral, részvényenként 3,17 dollárral – derül ki a cég kedden publikált gyorsjelentéséből. A tisztított eredmény részvényenként 3,23 dollár volt a negyedévben. 

McDonald's
Rájár a rúd a McDonald’sra / Fotó: NurPhoto via AFP

Az infláció és a közel-keleti bojkott is a McDonald’s ellenségei

Az LSEG medián elemzői konszenzusa 3,45 dollárt várt ezen a soron. Az elmaradás oka főként a külföldön, nevezetesen Franciaországban, Kínában, az Egyesült Királyságban és a Közel-Keleten visszaeső forgalom volt, de a közel-keleti bojkott sem tett jót a cégnek. 

A bevétel 6,87 milliárd dollárt ért el a várt 6,82 milliárd dollárral szemben. A legalább 13 hónapja nyitva tartó éttermek eladásai viszont 1,5 százalékkal csökkentek, ami rosszabb, mint amit az elemzők előre jeleztek. A franchise- és saját éttermek teljes forgalma is stagnált. Az Egyesült Államok 0,3 százalékos növekedésével jószerivel az egyetlen üde foltot jelentette.

A McDonald’s szinte mindenütt a magas infláció miatt visszafogottá vált fogyasztói hajlandósággal küszködik, ezért dobta be Amerikában az 5 dolláros étkezési ajánlatot. A Közel-Keleten emellett az amerikai márkák elleni bojkottal is meggyűlt a baja.

A vállalat arra összpontosít, hogy egyszerű, mindennapi értéket és megfizethetőséget kínáljon, amely kifejezetten a megfontolt fogyasztóknak kedvez

– mondta Chris Kempczinski vezérigazgató.

Beütött a ménkű Amerikában is

Az elemzők és a befektetők eközben – már a negyedik negyedévre előretekintve – megpróbálják felmérni a múlt héten nyilvánosságra került, a vállalat Quarter Poundereivel (nálunk sajtos McRoyal) kapcsolatos E. coli-fertőzés hatását, amelynek nyomán a lánc a több mint 13 ezer amerikai üzletének 20 százalékában leállította a hamburgerek eladását.

A vállalat október 27-én közölte, hogy újra elkezdi a Quarter Pounders árusítását, miután kizárta, hogy a kórokozó a marhahúspogácsákból származik. A McDonald’s azonban a hamburgereket az előzetesen felszeletelt hagyma nélkül szolgálja fel, ugyanis a járvány kitörésének forrását vizsgálva a hagyma lehetett a ludas.

 

A Bloomberg Second Measure adatai szerint, amelyek a bankkártyás és hitelkártyás tranzakciókat követik nyomon, a McDonald’s eladásai a megbetegedések nyilvánosságra kerülése után az egész Egyesült Államokban visszaestek. A Placer.ai mobiltelefon-mobilitási adatai szerint 33 százalékkal csökkentek például Coloradóban, ahol a legtöbb ember betegedett meg.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.