A General Motors (GM) 48,76 milliárd dolláros bevétellel zárta a harmadik negyedévet, saját egy évvel korábbi teljesítményét 10,5 százalékkal felülmúlva, egyúttal alaposan ráverve az LSEG 44,58 milliárdról szóló elemzői konszenzusára. A balul sikerült elektromos átállás kapcsán a sorait gyorsan rendezni tudó óriásvállalat a nyereségsoron sem tévesztett célt, meg tudta ismételni a tavalyi 3,06 milliárd dolláros adózott eredményét, miközben kiigazított üzemi haszonkulcsát 8,1-ről 8,4 százalékosra javította.
Az egy részvényre eső korrigált nyereségét (EPS) 2,28-ról 2,96 dollárra gyarapította, miközben az elemzők megelégedtek volna egy 2,43 dolláros adattal is. Egy csúnya szépséghibát azonban tartalmaz kedden az amerikai tőzsdenyitás előtt publikált gyorsjelentés, nevezetesen azt, hogy a GM kínai tevékenysége 137 millió dolláros veszteséget hozott a harmadik negyedévben. Megfejelve az első fél évben kimutatott 210 millió dolláros mínuszt. Erre válaszul a vállalat átszervezést tervez a világ legnagyobb autópiacán, ahol a helyiek egyre inkább kiszorítják egykori tanítómestereiket.
A GM jövőre az SUV-k, az elektromos autók, valamint a kínai tevékenység területén tervez költségcsökkentő lépéseket, amelyek hozzájárulhatnak a hatékonyabb, olcsóbb működéshez, s ezen keresztül a magasabb áraikat is tartani tudják, a nyereség növeléséről már nem is beszélve.
Az idei eddigi jó teljesítményükben a hagyományos benzinmotoros kisteherautók és az SUV-k forgalombővülése mellett közrejátszott a készletek alacsony szinten tartása – szemben például a Stellantisszal, amelyre ráégett az irdatlan nagyságúra duzzadt raktárkészlete, amelyen nyereségerodáló árkedvezményekkel lesz kénytelen túladni.
A GM profittermelő motorját a hagyományos benzinüzemű járművek képezik,
itt a cég erősíteni fog, 2025 végéig nyolc felfrissített benzines SUV-modellt kínál azoknak (is), akik még nem állnak készen az elektromos autózás kihívásaira.
Az elektromos átállás eközben javában zajlik a GM-nél, még ha nem is a korábban jelzett hőfokon és intenzitással, de negyedévről negyedévre nő a villanyautó-értékesítésük, miközben olyan piacütő modellekkel jelentkeznek, mint
elektromos változata. Azért nagyon messzire még nem jutottak, a villanyautók részesedése egyelőre nem haladja meg a 4 százalékot a teljes amerikai forgalomban.
Kitekintésében a világ harmadik legnagyobb autógyártója a korábban felvázolt profitsáv felső értékének elérését valószínűsíti, mint azt Paul Jacobson pénzügyi igazgató a Reutersnek elmondta, ebben segíti őket a minden várakozással szemben továbbra is erős szinten stabilizálódó kereslet, és kezükre játszik a Federal Reserve kamatcsökkentési ciklusa is, ami a járművásárlási hitelekhez enged könnyebb hozzáférést.
A GM az év elején 12–14 milliárd dolláros adózás előtti nyereséggel számolt, majd az év közepén 13–15 milliárd dollárra emelte az előrejelzést, amit a magasabbra emelt árai és a fogyasztói költekezés egyaránt támogatott. Kedden azt közölte, hogy
jó úton halad afelé, hogy 14 és 15 milliárd dollár közötti adózás előtti nyereséget érjen el.
Mary Barra elnök-vezérigazgató a stabilitásra összpontosít, október elején azt nyilatkozta, hogy a GM jövő évi profitja várhatóan az ideihez hasonló lesz, ezzel pozitív üzenetet küldött az autóipari bevételek esetleges csökkenése miatt aggódó befektetőknek.
A General Motors részvényárfolyama 4 százalékos erősödéssel reagált a kedvező gyorsjelentésre, megfejelve az elmúlt 12 hónap 36 százalékos raliját. Ugyanezen az időtávon a közvetlen riválisok, a Stellantis és a Ford árfolyama egyaránt csökkent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.