Minden alkalommal, amikor ügyfeleknek ajánlok egy részvényt vagy kötvényt, alaposan belevetem magam az adatok tengerébe, legyen az bármilyen ipar, szektor vagy devizapiac. Minden évben vannak mániák, melyek mozgatják a fantáziákat: az évtized elején a Covid miatt számos vállalatot sújtottak nehézségek, kézenfekvő volt shortolni a részvényeket.
Most, évekkel később viszont még mindig vannak vállalatok, amelyek radar alatt mozognak, a Carnival Cruise Line is ilyen tengeren hajózik.
Ahogy a turizmus leállt a pandémia terjedésével, úgy futott zátonyra a vállalat is (szinte minden más iparággal egyetemben), partra vetett halként küzdöttek az életben maradásért hónapokon keresztül. Azóta a szabadidős körutazások iparága a második reneszánszát éli.
Ez többek között köszönhető a széles körű szórakozási lehetőségeknek fiatalabb és idősebb korosztályok számára egyaránt, a kedvező árazásnak, valamint a hajózási útvonalaknak és a széles desztinációkínálatnak.
A floridai székhelyű anyavállalat 2024–2027-es tervei között szerepel az útvonalak bővítése és a hajók számának növelése. A Cruise Lines International Association számításai szerint
a szektor idei utasszáma 34,7 millió körül tetőzhet, a tavalyi 31,7 milliós rekordot túlszárnyalva,
2027-re pedig 39,7 milliós foglaltságot várnak. Ahogy azt Matt Boss, a JPMorgan Chase szabadidős és kiskereskedelmi szektor vezetője nemrégiben megjegyezte: „Úgy látjuk, hogy a fogyasztók egyre inkább az értékre összpontosítanak a diszkrecionális kategóriákon belül, a körutazások és a szárazföldi alternatívák közötti értékkülönbség ma 25-30 százalék, szemben a járvány előtti 10-15 százalékkal.”
A Carnival a legutóbbi gyorsjelentését szeptember 30-án tette közzé, ez a korábban vártnál kedvezőbb lett,
az árbevétel több mint egymilliárd dollárral nőtt éves alapon, míg az adózott eredmény 60 százalékkal lett magasabb, mint tavaly.
Emellett 2024-ben már harmadszorra emelte meg az idei évi profitvárakozását a társaság: az év végére már 6 milliárd dolláros tisztított EBITDA-t vár a CCL. Még fontosabb hír, hogy a vezérigazgató elmondta: 2025-re az utazások nagyjából felét már lefoglalták, rekordárak mellett.
A pozitív hírek ellenére meg kell jegyezni, hogy a Carnivalnak továbbra is magas az eladósodottsága, a Net debt/ EBITDA ~4,7x, azonban a csökkenő kamatlábak és az emelkedő nyereség miatt a társaság fokozatosan építi le az adósságát.
Amellett, hogy szektorális növekedést várnak a legnagyobb elemzőházak és bankok is, a Citi 12 hónapos célárfolyama 28, a Barclaysé 26, de a JPMorgan-é is 25 dollár, azaz a jelenlegi 20 dolláros jegyzéstől számítva is 15-40 százalékos emelkedési lehetőség van a vállalat részvényeiben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.