Történelmi rekordot jelentő 170 millió dollárnyi szponzorációs pénz folyik majd be különböző kriptopiaci vállalatok irányából az idei szezon során a Premier League csapatok kasszáiba – írja a Bloomberg a SportQuake piackutatócég jelentése alapján.
A kriptós cégek egyre jelentősebbé váló szerepvállalása kifejezetten jó hír a csapatok számára, mivel továbbra is biztosítja a tőkeáramlást számukra egy olyan piacikörnyezetben, ami hamarosan feje tetejére áll. A sportfogadással foglalkozó cégek ugyanis, melyek jelenleg a klubok egyik legnagyobb bevételforrását jelentik, 2026 közepétől fogva
semmilyen formában nem jelenhetnek majd már meg a csapatok mezein a liga új szabályainak értelmében,
így a klubok érhető módon már keresik, honnan tudják majd pótolni a kieső bevételeket.
A Kraken kriptotőzsde az idei szezonban debütált a Tottenham Hotspur, az Atlético Madrid és a Red Bull Leipzig mezszponzorjaként, az OKX tőzsde nemrég meghosszabbította egy korábban már megkezdett együttműködését a Manchester Cityvel, a Crypto.com pedig még ennél is messzebb ment egy lépéssel, ők a Bajnokok Ligája szponzora lesznek egészen 2027 végéig bezárólag.
Az viszont, hogy kriptós cégek veszik át a szerencsejátékos vállalatok helyét a mezeken, nem jelenti azt, hogy a brit hatóságok őket preferálnák a két szektor közül: tavaly ugyanis a kriptóval kapcsolatos marketingszabályozásokat is szigorították,
így a cégek nem reklámozhatnak akármilyen tokent, vagy szolgáltatást, amit akarnak.
A teljes megfelelés érdekében a kriptőzsdék ezért nem is szolgáltatásaikat vagy termékeiket reklámozzák a promócióik keretében, hanem egyszerűen a csapatok „kripto és web3-as partnereivé” válnak, így csak nevüket forgatják a meccseket követő milliók előtt, nem pedig portfóliójukat.
Az elmúlt években több hatalmas botránnyal is fémjelzett kriptopiac szereplőiben azonban még nem bíznak meg teljesen a csapatok. Ez három dologból látszik egyértelműen:
A csapatok óvatoskodása valamilyen szinten érthető, a kriptós cégek múltbéli szponzorációs tevékenységét látva azonban már vet fel kérdéseket: a Crypto.com például már évek óta a Formula-1 Miami Grand Prix-jának helyt adó pálya, és a Los Angeles-i Staples Center névszponzoraként működik, különösebb botrányok nélkül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.