A francia videójáték-gyártó Ubisoft arra számít, hogy a harmadik negyedévben a nettó bevétel mintegy 39 százalékkal, 380 millió euróra csökken az előző év azonos időszakához képest, mivel a negyedévben nem jelentek meg új termékek – közölte Frederick Duguet pénzügyi vezető szerdán újságírókkal – írta a Reuters.
A Ubisoft, amely az elmúlt tizenkét hónap során tőzsdei értékének felét elvesztette, késésekkel és néhány kulcsfontosságú cím alulteljesítésével küzdött, beleértve a Star Wars Outlaws augusztusi megjelenését, amely nem felelt meg az eladási várakozásoknak.
A Reuters értesülései alapján a vállalat felülvizsgálatot is indított, amelynek célja a vállalat teljesítményének javítása és a stratégiai lehetőségek vizsgálata.
A végrehajtó bizottság felülvizsgálata, amelynek célja a játékosközpontú és a játékmenetet előtérbe helyező megközelítésre összpontosító végrehajtásunk javítása, eddig komoly felfedezéseket tett
– mondta Yves Guillemot vezérigazgató, aki hozzátette, hogy továbbra is elkötelezettek az iránt, hogy minden érdekelt fél érdekeit szem előtt tartva hozzák meg döntéseiket.
A Ubisoft szerdán megerősítette a március 31-ig tartó pénzügyi évre vonatkozó előrejelzést, miután szeptemberben csökkentették az Assassin’s Creed-franchise új részének három hónappal, február 14-re történő elhalasztását követően.
A szeptember 30-ig tartó második negyedév nettó árbevétele 36,5 százalékkal 352,3 millió euróra csökkent az előző évhez képest, ami megfelel a 350-370 millió eurós előrejelzésnek.
Tencent–Ubisoft felvásárlás: megérné ez a francia stúdiónak?
Pár napja felmerült, hogy a Ubisfotot közel 40 év után eladná a Guillemot-család és a kínai Tencent vásárolná meg. Ez a hír megannyi kérdést vet fel, viszont a játékosok és a részvények alakulása is ugyanazt támasztja alá: a Ubisoft kifáradt és megújulásra van szüksége. A Ubisoft tendenciáját nézve a megújulás általában jót tett neki, viszont a Tencent lehet, túl nagy váltás lenne.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.