A Magyar Telekom összbevétele éves bázison 13,8 százalékkal, 246,1 milliárd forintra nőtt 2024 harmadik negyedévében. A javulást a mobil adatátviteli és a vezetékes széles sávú szolgáltatások iránti, továbbra is erős kereslet, a magyarországi inflációkövető díjkorrekció, a növekvő mobilkészülék-eladások, valamint a rendszer-integrációs és informatikai (RI/IT) bevételek növekedése okozta – áll a távközlési szolgáltató szerdán, tőzsdezárás után publikált közleményében.
A bevételeken belül:
Eközben a közvetlen költségek 11,1 százalékkal, 94,4 milliárd forintra nőttek, elsősorban az árbevétel növekedésével párhuzamosan megemelkedett készülékértékesítési költségek miatt.
Döntően a magasabb szolgáltatási bevételeknek köszönhetően a bruttó fedezet 15,6 százalékkal, 151,8 milliárd forintra javult, amit részben mérsékelt az egyéb közvetlen költségek növekedése.
A közvetett költségeket főként a megemelt személyi jellegű ráfordítások hajtották, és 9,4 százalékkal, 55,6 milliárd forintra nőttek.
A bruttó fedezet javulása nyomán az EBITDA 19,5 százalékkal, 96,2 milliárd forintra nőtt, az EBITDA AL – azaz az eszközhasználati jog után elszámolt, értékcsökkenéssel és kamattal korrigált EBITDA – pedig éves szinten 21,3 százalékkal, 88,7 milliárd forintra gyarapodott.
Az időszak nettó eredménye 86,4 százalékkal, 45,9 milliárd forintra emelkedett, míg a társaság részvényesekre jutó adózott nyeresége 94 százalékkal, 44,5 milliárd forintra ugrott. Az osztalékszempontból legfontosabb számadat, azaz a társaság részvényeseire jutó módosított eredmény pedig kis híján elérte a 46 milliárd forintot, 53 százalékkal meghaladva a bázist.
A szabad cash flow spektrumdíjak nélkül 108,5 milliárd forintot tett ki 2024 első kilenc hónapjában, szemben a 2023 első kilenc havi 48,6 milliárd forinttal. Az éves emelkedés a növekvő jövedelmezőség és a visszaeső capexkifizetések eredménye, amelyet részben mérsékelt a szállítói kifizetések változó dinamikájából eredő magasabb működőtőke-igény.
A Magyar Telekom 2024-ben nyújtott impozáns teljesítménye folytatódott a harmadik negyedévben is, sikeres stratégiánk, ügyfélközpontúságunk és azon képességünk, hogy gigabites élményt nyújtunk, együttesen ismét kiemelkedő működési és pénzügyi eredményt hoztak… Mobil hálózatunk modernizációja 94 százalékos készültséget ért el, és mostanra több mint egymillió ügyfél használja a gigabitképes optikai hálózatunkat.
Mindamellett, hogy a hálózatra és technológiára fókuszáltunk, tovább haladtunk az ügyfélközpontúság terén is. Örömmel jelentem, hogy egymillió ügyfél élvezi a Magenta Moments programunk által nyújtott kedvezményeket, és szeptemberben tovább fejlesztettük vezetékes és mobil portfóliónkat egyaránt, ami így már magába foglalja a streamingkiegészítők lehetőségét is. A közelmúltban bejelentettük az otthoni tévészolgáltatás egy jelentős mérföldkövét: a műholdastelevízió-szolgáltatás 2025-ös megszüntetését követően csak interaktív tévészolgáltatások lesznek elérhetők a kínálatunkban
– értékelte a cég eredményeit Rékasi Tibor vezérigazgató.
A menedzsment teljes egészében megerősítette a Magyar Telekom publikus célkitűzéseit, azaz az idei évre továbbra is 10 százalékos bevétel- és 25 százalékos EBITDA AL-bővülést, 150 milliárd forint módosított nettó eredményt és 140 milliárd forint – spektrumlicencek nélküli – szabad cash-flow-t várnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.