Nagyjából 16,2 millió darab részvénnyel 159 229 894 darabra, az összes részvény 22,8 százalékára nőtt az Opus Global sajátrészvény-állománya – közölte a cég a Budapesti Értéktőzsde honlapján.
A változás hátterében az egyik nagyrészvényes, az eddig összesen 49 809 673 Opus Global részvényt birtokló, 7,1 százalékos befolyással rendelkező Konzum Management Kft-vel kapcsolatos tranzakció, a cég szétválással történő megszűnése áll.
Mivel a kft.-ben az Opus Globálnak csupán 30 százalékos részesedése volt, ezért a kft. tulajdonában álló Opus-részvények nem minősültek az Opus saját részvényeinek.
A szétválással létrejött egyik jogutóda, az Opus Management Kft. viszont immár kizárólag az Opus Global tulajdonában áll, s így a jogutódlással megszerzett 16,2 millió Opus Global-részvényét most már saját részvényként kell nyilvántartani.
Mindennek eredményeként tehát az Opus Global közvetlen és közvetett módon összesen 159 229 894 darab saját részvényt, a teljes részvényállomány 22,8 százalékát tulajdonolja.
Mint ismert, az Opus Global közgyűlése szeptember 3-án meghozott határozatával a társaság által megszerezhető saját részvények arányát mindenkori alaptőkéjének 25 százalékára növelte a korábbi 20 százalékos korlátról.
Ezt követően október 18-án közölte az Opus Global, hogy újabb részvény-visszavásárlási programot indított, melynek keretében összességében legfeljebb 1 356 971 860 forint ellenértékért vásárolja saját részvényeit azzal, hogy a 25 százalékos határt természetesen nem lépheti át.
Amennyiben a saját részvények darabszáma eléri a társaság mindenkori alaptőkéjének huszonöt százalékát vagy a program keretében megvásárolt részvények összesített ellenértéke a megszabott összeghatárt, úgy minden egyéb feltételtől függetlenül a program lezárul.
A vállalat hétfőtől kezdődően visszavonásig, de legkésőbb 2025. január 31-ig a Budapesti Értéktőzsdén aktuális piaci áron veszi a papírjait azzal, hogy
a részvényenkénti ellenérték nem haladhatja meg az 547 forintot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.