Az elmúlt két év legnagyobb csalódását keltő negyedéves eredményről számolt be az amerikai kiskereskedelmi szektor legnagyobb képviselői közé tartozó Target.
A boltlánc hiába csökkentette több ezer termékének árát és hozta előre az ünnepi kiárusítást, még ezzel együtt is csupán mérsékelt forgalomnövekedést sikerült elérnie a november 2-án zárult negyedévben.
Az olcsó ruházati, háztartási és egyéb fogyasztási cikkeiről ismert áruházláncnak kihívást jelentett, hogy az amerikai vásárlók szelektívebbé váltak a megugró élelmiszerárak és lakhatási költségek következtében, így a mintegy hétezer árucikk esetében végrehajtott árcsökkentés sem bizonyult elegendőnek a fogyasztók megnyerésére.
A társaság adózott nyeresége 12 százalékkal 854 millió dollárra esett vissza, ami egy részvényre vetítve 1,85 dolláros eredmény. A piac ennél 20 százalékkal magasabb, 2,3 dolláros EPS-re számított. Ekkora negatív meglepetésre legutóbb két éve volt példa a társaságtól.
A bevételek kismértékben emelkedtek a tavalyi 25,4 milliárd dollárról, a 25,67 milliárdos tétel azonban így is elmaradt a 25,9 milliárd dolláros elemzői várakozástól. A bevétel soron 2023 augusztusa óta először számolt be a piaci várakozástól elmaradó tényadatról a Target.
Az üzletek és az online áruház forgalma 2,4 százalékkal nőtt éves alapon, a vásárlók leginkább az online térben, mintsem a boltokban költöttek többet. Az e-kereskedelmi szegmensben 10,8 százalékos bővülésről számolt be a társaság. A legalább egy éve nyitva tartó, összehasonlítható boltok eladásai ellenben 1,9 százalékkal csökkentek.
A minneapolisi székhelyű társaság az eredmény tükrében irányt váltott, visszavágta egész éves profit-előrejelzését is, mindössze három hónappal azt követően, hogy megemelte. A vezetőség 2024-re már csak 8,3–8,9 dollár közötti egy részvényre jutó nyereséget (EPS) vár, szemben az előző negyedévben kitűzött 9–9,7 dolláros célsávval. A módosított prognózis jócskán elmarad az elemzői konszenzusban szereplő 9,55 dolláros EPS-től is.
A jelenleg is zajló, negyedik negyedévben stagnáló értékesítésre számít a vállalat a legalább egy éve meglévő üzleteiben.
A Target teljesítménye éles kontrasztban áll a Walmartéval, amely kedden a második egymást követő negyedévben is javuló értékesítési trendekről számolt be, és éves várakozását is feljebb srófolta. A piacvezető riválisnak a magasabb jövedelmű háztartások körében sikerült növelnie piaci részesedését.
Ez leginkább a két nagy áruházlánc eltérő termékmixével magyarázható. A Walmart leginkább az élelmiszer szegmensben erős, termékportfóliójának 60 százalékát ez adja, míg a Targetnél mindössze 23 százalékát adja az eladásoknak ez a termékcsoport.
A Target részvényei 18 százalékot zuhantak a szerdai tőzsdenyitás előtti elektronikus kereskedésben a kiábrándító negyedéves számokra és a visszavágott 2024-es előrejelzésre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.