Miután ma már az ügyfelek döntő részének nem az év végével fordul a szerződése, nem szól akkorát a novemberi „átigazolási” kampány, így sokan elfelejtik ellenőrizni, hogy van-e számukra olcsóbb ajánlat – áll a Groupama Biztosító megbízásából, az NRC által készített országos kutatásból. A reprezentatív kutatásból az derül ki, hogy
a piacon szinte mindenki (az ügyfelek 98 százaléka) váltana, ha olcsóbb ajánlatot kapna.
A válaszadók 72 százaléka már kevesebb, mint 10 ezer forint éves megtakarítás esetén is mozdulna, pedig ma ténylegesen az évfordulóra legfeljebb az autósok ötöde vált biztosítót.
A váltási kedvet általában valamilyen nehézség gátolja:
– nincs elég idő az adminisztrációra
– nehezen összevethetőnek tartja a szerződő az ajánlatokat
– azt sem tudják, hogy mikor válthatnának
A kutatásból kiderült, hogy az internetezők túlnyomó többsége valamilyen ár-összehasonlító oldalt nézett meg először, ugyanakkor közel egynegyedük a biztosítók saját honlapján kötött szerződést.
Az ár mellett egy esetleges pluszszolgáltatás, például ingyenes asszisztencia is váltásra ösztönözhet, és az új szerződés megkötése „gyors és egyszerű” kell, hogy legyen.
Egy kötelező biztosítás aktuális díját jellemzően a múltbeli kárstatisztikák határozzák meg. Az viszont már az adott biztosítón múlik, hogy mennyire egyszerű és átlátható módon segíti az ügyfelet ennek a díjnak a kiszámításához
– mondta el Szobonya László, a Groupama lakossági nem-életbiztosítás termékmenedzsment vezető.
Sikeres váltáshoz elengedhetetlen:
– Jegyezzük meg évfordulónk dátumát! Évforduló napját megelőző 60. és 30. nap között van lehetőségünk a kötelezőnket felmondani, de az új biztosításunkat az évforduló napjáig bármikor megköthetjük!
– Nézzünk körbe! Akár egy ár-összehasonlító oldal is nagy segítség lehet
– Ne kizárólag az árat, hanem a szolgáltatást is nézzük! Például egy asszisztencia jól jöhet a bajban.
– A szakemberek mindig segítenek, ha elakadnánk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.