A korábbi éveknél is nagyobb, ugrásszerű növekedés volt tapasztalható tavaly az elektronikus fizetési forgalomban. A készpénzes fizetések száma tovább csökkent, míg gyakoribbá váltak a kártyás és mobiltelefonos vásárlások. Az OTP Banknál hozzávetőlegesen 15 százalékkal növekedett a kihelyezett POS-terminálok mennyisége összehasonlítva a 2019-es záró állománnyal. Ennek megfelelően az elektronikus fizetési tranzakciók száma is növekedett, ahogy ez már évek óta tendencia. A folyamatot az is segítette, hogy idén január 1-től minden online pénztárgéppel rendelkező vállalkozásnak biztosítania kell az elektronikus fizetés lehetőségét vásárlói részére.
A változásra már a tavalyi évben fel kellett készülniük a kereskedőknek. A kártyás és mobiltelefonos vásárlások száma mellett az átlagos tranzakcióösszeg is emelkedett 2021 első negyedévében a tavalyi év azonos időszakához képest – ennek részben az is oka, hogy a járvány hatására nőtt az internetes, és csökkent a személyes vásárlások száma.
A járványügyi intézkedések lazításával arra számítunk, hogy a személyes fizetések száma és értéke is emelkedni fog, szemben az internetes vásárlásokéval. Tehát e kettő aránya egymáshoz képest némileg visszarendeződhet. Különösen azokban az ágazatokban nőhet az elektronikus fizetések forgalma, amelyeket a legsúlyosabban érintettek a korlátozások, mint például a turizmus vagy a vendéglátás
– mondta Kiss László, az OTP Bank bankkártya-elfogadási értékesítési vezetője.
A járvány pénzforgalomra és fizetési szokásokra gyakorolt hatását vizsgáló jegybanki jelentés alapján a tavaszi és az őszi veszélyhelyzet alatt a legtöbb fizetési mód forgalmában visszaesés történt, ami legerőteljesebben a kis értékű készpénzes fizetéseket érintette, viszont több fizetési helyzetben is gyakoribbá vált az elektronikus fizetési módok használata.
Azoknak a kereskedőknek, akik még nem tették lehetővé üzletükben az elektronikus fizetést, az OTP Csoport több megbízható megoldást is kínál. A 30 millió forint feletti éves árbevétellel rendelkező és cafeteria kártyát is elfogadó vállalkozásoknak POS-terminál igénylését javasolja, míg az alacsonyabb forgalmú cégek számára a SimpleBusiness mobilalkalmazás használatát. Utóbbi, egy a kereskedők által letölthető telefonos alkalmazás, amellyel többféle elektronikus fizetési lehetőség is felkínálható a vásárlók számára, mivel az applikáció a bankkártyás mellett lehetővé teszi az azonnali fizetés lehetőségét is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.