Mindeközben az árbevétel éves alapon 17 százalékkal növekedett a második negyedévben – derült ki a társaság tegnap, piaczárás után közzétett gyorsjelentéséből. Ebben az időszakban az üzemanyagköltségek 17 százalékkal, az autópálya- és tranzitköltségek 33 százalékkal, a közvetett bérek és juttatások pedig 29 százalékkal emelkedtek. A pénzügyi eredmény veszteségének egy részét az euró lengyel zlotyval és magyar forinttal szembeni erősödésével magyarázta a cég.
A korábban bevezetett áremelési stratégia hatására a fuvarozási portfólióban olyan elmozdulás történt, amely a nemzetközi komplett rakományos fuvarozásban és a regionális szerződéses logisztikában is alacsonyabb kihasználtságot hozott
– közölte Lajkó Ferenc, a Waberer's vezérigazgatója, aki szerint ez az árrés ideiglenes romlásához vezetett. Az átlagos járműállomány 18 százalékkal 4485-re nőtt a cégnél.
A nemzetközi szegmens növelte részesedését az európai komplettrakomány-piacon, bevétele 19 százalékkal nőtt. A rakottsági mutató 0,9 százalékponttal 91 százalékra csökkent a nemzetközi szegmensben. Az üzemanyag-fogyasztás 4,4 százalékkal 28 liter per 100 kilométerre mérséklődött. A regionális szerződéses logisztika bevétele 9 százalékkal nőtt a bővülő raktárkapacitások és az áremelések hatására. A növekedést a száraz és friss élelmiszerek, illetve a raktározás iránti nagyobb kereslet fűtötte.
Az első fél évben rögzített magasabb fuvarozási díjak kedvező hatása az üzletmenet szempontjából hagyományosan főszezonnak minősülő őszre érhet be Lajkó Ferenc szerint. A menedzsment megerősítette, hogy idén két számjegyű bevételnövekedést és kismértékben csökkenő EBITDA-t vár. A Waberer’s árfolyama kedden 3,3 százalékkal 3190 forintra csökkent, idén 32,1 százalékos mínuszban van a papír.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.