BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
20240904_illusztracio_028_VZ

Ilyen is van: határidőre elkészül a MÁV az ország egyik legfontosabb vasúti vonalának felújításával – új menetidő lép érvénybe

Mindez annak is köszönhető, hogy a vasútársaság a legkorszerűbb műszaki megoldásokat is igénybe veszi. Amint végez a MÁV a miskolci fővonalon, 120 kilométer per órára gyorsulnak a vonatok.

Várhatóan a december 4-i határidőre elkészül a miskolci fővonal felújított szakasza – közölte a MÁV szombaton.

20240904_illusztracio_028_VZ
MÁV
Ilyen is van: határidőre elkészül a MÁV az egyik legfontosabb vonal felújításával / Fotó: Vémi Zoltán / Világgazdaság, illusztráció

Mindez annak is köszönhető, hogy a MÁV a legkorszerűbb műszaki megoldásokat is igénybe veszi. A MÁV Zrt. kommunikációs igazgatósága emlékeztetett rá: az állami vasúti társaság komplex felújítást végez a miskolci fővonal közel 30 kilométeres szakaszán az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) öt pontos akciótervének részeként. A finanszírozás teljes egészében a vasúttársaság saját forrásából,

mintegy 18 milliárd forintból történik.

A beruházás célja, hogy a vonalszakaszon megszűnjenek a sebességkorlátozások és késések, illetve kiszámíthatóbbá váljon a menetrend. Ezzel új menetidő lép érvénybe, az utazási idő akár 5 perccel rövidülhet.

Határidőre elkészül a MÁV az ország egyik legfontosabb vasúti vonalának felújításával

A rekonstrukció október 19-étől már Emőd és Mezőkeresztes–Mezőnyárád között zajlik. A jelenlegi, második ütem során

  • több mint 20 ezer betonaljat váltanak ki újakkal a sínek cseréjével együtt.
  • A 12 kilométeres szakaszon zúzottkőből 47 ezer tonnát rostálnak és építenek be,
  • 600 méteren pedig teljesen kicserélik az ágyazatot is.
  • Emellett 3 átjárót javítanak és 5 hídon végzik el az állagmegóvó szigetelést.

A tájékoztatás szerint a felújítást október 29-től ismét a korszerű SMD típusú felépítménycserélő óriás géplánc segítségével gyorsítják. A munkagép naponta mintegy 1400-1600 méteres vágányhosszt halad, így 9 nap alatt cseréli a kivitelező a felépítmény részeit, a síneket és a vasbetonaljakat.

A tervek szerint az első fázisban – a Miskolc és Emőd közötti 15 kilométeren – befejezett szakaszon decemberben már 120 kilométeres óránkénti sebességgel, míg a mostani ütemben megújuló Mezőkeresztes–Mezőnyárád–Emőd szakaszon várhatóan év elején, az utószabályozásokat követően óránként szintén 120 kilométeres sebességgel közlekedhetnek a vonatok.

A mintegy 27 kilométernyi teljes szakaszon két ütemben, éjjel-nappal dolgoznak a szakemberek és a munkagépek, berendezések. Hajnaltól éjszakáig egy sínpáron biztosítják folyamatosan a vonatok haladását, miközben a másikon ütemezés szerint zajlik a kivitelezés. Éjjelenként azonban mindkét vágányon folyik a munkavégzés, hogy december 4-éig, határidőre elkészüljön a pályarekonstrukció.

Addig is a módosított menetrendek az online felületeiken – MÁV app, Elvira – érhetőek el.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.