Az idei Super Bowlnak otthont adó Atlanta közpénzből és helyi befektetők közreműködésével teremti elő a rendezés költségeit. A házigazdák vállalták, hogy nyolc éjszakára biztosítanak szállást mindkét döntős csapat számára – 157 szobáról van szó –, de 10-10 biztonsági kísérőt is a New England Patriots és a Los Angeles Rams mellé rendelnek. A kötelezettségek sorába tartozik 10 ezer biztosított parkolóhely fenntartása, 20 ezer utcai reklámtábla kihelyezése, és egy közösségimédia-figyelő központot is ki kellett alakítani. Ezenfelül
rendeznek egy 375 ezer dolláros partit a kétezer regisztrált médiamunkásnak, az NFL-csapatok tulajdonosai részére pedig privát reptéri leszállási lehetőségről kell gondoskodniuk.
Atlanta tehát mindent megtesz, hogy a csapatok, a szurkolók, az újságírók és az illusztris vendégek jól érezzék magukat a döntő alatt, amelynek rendezési költsége valamivel több, mint 46 millió dollár. A hírek szerint ebből mintegy 20 millió érkezik helyi vállalatoktól és üzletemberektől. A 75 ezer néző befogadására alkalmas Mercedes-Benz Stadionba bejutni sem olcsó,
3 és 6 ezer dollár között mozognak a jegyárak, tehát egy átlagos – még nem a legdrágább kategóriába tartozó – belépőért is nagyjából 1,25 millió forintot kell fizetni.
A legdrágább hivatalosan is kapható jegy 475 ezer dollárba, azaz 132 millió forintba kerül, ennek fejében a 20 yardos vonalnál, az end zone közelében páholyozhat a néző.
A reklámiparban is csörög majd a kassza: a CNBC információi szerint a Budweiser az idén annyit költ majd reklámra, mint eddig még soha: 5,5 percnyi reklámidőt vásárolt a söripari konszern, ezzel a mostani Super Bowl legnagyobb hirdetője lesz. A 2019-es reklámdíjakat egyelőre még nem hozták nyilvánosságra, de
tavalyi listaáron számolva – 30 másodpercért 5,05 millió dollárt számláztak ki – a Budweisernek mélyen a zsebébe kell nyúlnia, több mint 55 milliót kell kicsengetnie.
A tavalyi horrorárakhoz képest az idén odafigyelnek a nézőkre Atlantában, és az általában borsos áron mért étel és ital ezúttal szinte féláron lesz kapható a büfékben. A hamburger és a sör mindössze 5 dollárba, az ásványvíz és a hot dog pedig 2 dollárba kerül majd.
A félidőben látható műsort, az úgynevezett Halftime Show-t az idén a Maroon 5 zenekar celebrálja. Érdekesség, hogy sem a rendező város, sem pedig az NFL nem fizet egy centet sem a fellépőknek, elmondásuk szerint ez a szereplés ugyanis akkora reklámértékkel bír az előadók számára, amekkorát más platformon megfizetni sem tudnának, gázsiról ennek értelmében szó sem lehet. A liga álláspontját támasztja alá, hogy Lady Gaga szereplését például 2017-ben csaknem 115 millió tévénéző látta. Az NFL viszont kifizeti a show-műsorok produkciós költségeit, ez az összeg 600 ezer és 10 millió dollár között mozoghat, így volt ez a Coldplay, Beyoncé vagy Bruno Mars esetében is. Az utóbbi két előadó a Halftime Show-t követően 92, illetve 59 százalékos emelkedést produkált a lemezeladásokban, igazoltnak látszik tehát a liga vezetőinek elmélete.
Öregek a fiatalok ellen mottóval konferálta fel az amerikai sajtó az idei finálét: a Patriots edzője, Bill Belichick ugyanis már 66 éves, szemben a Ramset felkészítő Sean McVayjel, aki mindössze 32 esztendős. Az irányítóknál hasonló a helyzet: a rekordhalmozó Tom Brady már a 41. életévét tapossa, a kaliforniai Jared Goff pedig még csak 24 éves. A Brady–Belichick páros immár a kilencedik döntőjét játssza vasárnap, eddig ötöt meg is nyertek. Ezzel
Tom Brady a liga történetének legsikeresebb irányítója, aki évi 27 millió dolláros fizetésével ráadásul jócskán felülmúlja Los Angeles-i kollégája, Jared Goff 8,88 millió dolláros bérét.
Egyértelműen a New England Patriots az esélyes, és ha elhódítja a trófeát, 11 győzelmével alaposan meglép az örökranglistán a nyolcadik sikernél járó Pittsburgh Steelerstől.
Az NFL végre elárulta, mekkora összeggel honorálják a focidöntő félidejében fellépő gigasztárokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.