BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elnökjelöltek játszótere is lesz a Super Bowl

A Super Bowl reklámszünetében Donald Trump amerikai elnök dollármilliókért kampányol, félidőben Jennifer Lopez adja a show-t, a szurkolók harmada pedig lemondana az alkoholról, ha bejutna a meccsre.

Vasárnap éjjel rendezik az 54. Super Bowlt, melynek során a Kansas City Chiefs és a San Francisco 49ers feszül egymásnak. Az eseménnyel kapcsolatban mindig az első és legfontosabb kérdés a laikusok számára, hogy ki lesz az aktuális sztárfellépő, azaz ki lesz a halftime show vendége? A szervezők igyekeznek minden évben a legnagyobb neveket felsorakoztatni, s bár a sztárok egy fillért sem kapnak a szereplésért, bőven megéri nekik elvállalni a show-t. Kiváló példa erre a 2018-ban fellépő Justin Timberlake, akinek minikoncertjét több mint 100 millió ember nézte a tévében, ennek következtében

a következő 24 órában 534 százalékkal nőtt meg a zenéje iránti kereslet,

tehát ennyivel többen streamelték és keresték lemezeit a boltokban. Ingyenes fellépés ide vagy oda, kereskedelmi szempontból jó befektetés volt a halftime show, ugyanis a meccs utáni héten Timberlake új lemeze a Billboard lista első helyéig repült.

Idén Shakira és Jennifer Lopez szórakoztatja a népet
Fotó: TIMOTHY A. CLARY / AFP

Idén Jennifer Lopez és Shakira közreműködését láthatják a nézők, a show-t és a meccset pedig ezúttal a FOX közvetíti majd, amely három éves rotációban sugároz a CBS-szel és az NBC-vel karöltve – a Super Bowl Magyarországon a Sport1-en lesz látható.

Trump és Bloomberg összecsap

A közvetítés alatti szünetekben 5,6 millió dollárt (1,7 milliárd forint) kérnek el egy 30 másodperces reklámért – tavaly ez még csak 5 millió volt. Az elmúlt 15 évben egyébként megduplázódott a reklámidő értéke.

2019-ben az NFL csak a reklámbevételből 400 millió dollárt (120 milliárd forint) kaszált, s idén a szokásos nagy hirdetők mellett új szereplők is belépnek a piacra – ráadásul két nagy név: Donald Trump és Michael Bloomberg.

A regnáló amerikai elnök 10 millió dollárért vásárol reklámidőt, s ennél jobb platformot az újraválasztási kampányához nem is találhatna.

A Super Bowl az első állomása lesz annak az irgalmatlan költekezésnek, amit az elkövetkező hónapokban láthatunk majd Trumptól.

Trump 10 milliót fektet reklámba
Fotó: Shutterstock

Nem az elnök az egyetlen, aki politikai kampányra használja a világ egyik legnézettebb sporteseményét. Michael Bloomberg szóvivője közöle, hogy a demokrata elnökjelölt is kinyitja pénztárcáját:

Bloomberg ugyancsak 10 millió dollárért hirdet a reklámszünetekben, ő azonban ellenkampányba kezd, célkeresztjében Donald Trumppal. Bloomberg egyébként azt is mondta, hogy az egész vagyonát Trump-ellenes reklámra költené, ha tehetné.

Mellesleg tehetné, az NFL-nek ugyanis nincsen semmilyen korlátozása, bárki, bármilyen politikai céllal hirdethet. Bloomberg persze más platformon is szórja a pénzt: 147 milliót költött tv-reklámokra és további 20 milliót digitális hirdetésekre.

A horribilis reklámdíj nem riasztja el a gigacégeket sem, a legnagyobb hirdetők közt található többek közt az Audi, a Cheetos, a Coca-Cola, a Facebook, a Hyundai, a Kia, a Microsoft, a Pepsi, a Snickers, a Porsche és a Wallmart is.

Horribilis jegyárak

A reklámok mellett a jegyárak is évről-évre drágulnak, igazán drága mulatság bejutni a Super Bowlra.

Az interneten fellelhető legolcsóbb jegy jelenleg 4100 dollár (1,2 millió forint), a legdrágább pedig 50 ezerbe kerül (15,1 millió forint).

Érdekesség, hogy 1967-ben az első Super Bowlra 12 dollárjukba fájt a szurkolóknak, ha be akartak jutni a Green bay Packers–Kansas City Chiefs-meccsre.

A szurkolók bármit megtennének, hogy élőben lássák a meccset
Fotó: PEDRO PARDO / AFP

A szerelmükkel is szakítanának egy jegyért

Amerikában elképesztő népszerűségnek örvend az NFL, a Super Bowl idején pedig valósággal megvadulnak a szurkolók, hogy bejuthassanak a stadionba: egy kutatás szerint – 3200 drukkert kérdeztek meg –

  • 16 százalék szakítana a szerelmével,
  • 35 százalék 1 évig nem inna alkoholt,
  • 14 százalék pedig lemondana a szexről,
  • ha élőben láthatná a meccset a stadionban.

    Sok NFL-rajongó számára a csapat támogatása egy bölcsőtől a sírig tartó elkötelezettséget jelent, így nem meglepő, hogy 28 százalékuk azt fontolgatja, hogy leendő gyermeküket egy legendás NFL-játékosról nevezi el, míg 25 százalékuk pedig azt akarja, hogy kedvenc csapata szerelésében temessék el.

    Ételdömping Miamiban

    Vasárnap éjjel a Hard Rock Stadiumban 65 ezer ember özönlik be majd a kapukon, és mindannyian enni akarnak. Ennyi embert megetetni nem kis feladat, így elképesztő méretű személyzet és hihetetlen mennyiségű étel várja majd a rajongókat. A Centerplate vállalat feladata lesz, hogy megugorja ezt, Dayanny De La Cruz séf pedig már két éve dolgozik a terven, hogy ez minél jobban sikerüljön.

    Fotó: Shutterstock

    A vasárnapi mérkőzésen rajta kívül 100 főszakács és 2400 fős személyzet igyekszik majd a szurkolók kedvében járni, ennek fényében

  • több mint 2700 homárfarkat,
  • 6 ezer adag báránybordát,
  • 1500 adag marha bélszínt,
  • 10 ezer hot dogot,
  • és remélhetőleg elegendő nachost szolgálnak fel.

    Lehetetlen jósolni

    Az 54. Super Bowlon egészen biztos, hogy a két gárda szurkolói és a semleges nézők is nagyon jól fognak szórakozni, ugyanis két olyan csapat jutott a fináléba, amelyek elképesztően jó támadósorral rendelkeznek, és meglehetősen kreatív játékot tudnak produkálni. A szakértők szerint a védőkoordinátorok munkáján múlhat minden, tehát a meccset az döntheti el, hogy a Chiefs vagy a 49ers deffensive egységét sikerül-e jobban felkészíteni.

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.